Negyedliteres Honda bokorugrók 2007-re

2006.10.25. 10:41

Alig egy éve újult meg szinte teljesen a Honda negyedliteres krosszgépe, a CRF250R. A gyáriak most ismét úgy gondolták, növelni kell a motor versenyképességét, és néhány dolgot átalakítottak rajta. Az új vezérműtengely és a hengerfej új kiképzése révén megnőtt a rendelkezésre álló lóerők száma 8000-es percenkénti fordulatszám felett. Újak a beömlő szelepek rugói, és a főtengely is jobb szellőzést kapott. A kipufogórendszer leömlőit szintén az új vezérműtengelyekhez igazították, és a 250-es krosszgép is megkapta a 450-es motor karburátorának gyorsítópumpáját. Hihetetlen, de az egyhengeres átprogramozott gyújtáselektronikája 13 370-es maximális fordulatszámot engedélyez percenként. A kuplungkosarat megerősítették, az első teleszkópvillák más szelepelést kaptak. Erősebb, új főfékhengert kapott az első fékrendszer, és egy Dunlop 742FA gumi került az első kerékre.

A negyedliteres krosszgép enduró változata a CRF250X is kapott néhány kisebb módosítást az új modellévre. Az újfajta hengerfej-kialakítás a krosszgépét követi. Szintén innen származik a dugattyú és a dugattyúgyűrűk. Az enduró modell megkapta az új karburátor-gyorsítópumpát, az erősebb kuplungkosarat, a könnyebb láncvédőt és az átprogramozott gyújtást is. Ezenfelül könnyebb első kerékagy és gázbowdenvédő is került a 250-es négyütemű enduró változatra. A krossz testvéréhez hasonlóan ez a gép is csak a Honda-vörösben kapható, fehér rajtszámtartókkal.