A bébi Varadero sem maradt érintetlen

2006.10.31. 09:00

A Honda Varadero sokaknak jelenti a mindennapi munkábajárós, kirándulós motort. A kis V2-es 125 köbcentis túraendurócskát most elérte az átalakítást végző mérnökhad keze. Első körben a 90 fokos, hengerenként négyszelepes, vízhűtéses, V2-es 125 köbcentis kis erőforrás kapott egy új befecskendező rendszert, a Honda szokásos alapjárat-vezérlő szelepét, és a HECS3 emissziós rendszert. Mindezekkel simán teljesíti az Euro3-as környezetvédelmi normákat. Az új kipufogó egy 2 az 1-ben rendszer lett, amelynek a hővédős dobját magasan fent vezették el az előnyösebb külső miatt. Mindez 14,5 lóerőre elegendő teljesítményt takar.

A felegyenesedett, kényelmes üléspozícióhoz nem nyúltak a tervezők, így ezentúl is kipihenten érkezik célba a Varadero 125 tulaja. Elöl maradtak a 35 mm belsőcső-átmérőjű hagyományos teleszkópvillák, hátul pedig a rugóstag. A háromküllős kerekekre előre 100/90 R18-as, míg hátra 130/80 R17-es túraendurós gumik kerültek. A 276 mm-es első féktárcsa, és a 220 mm-es hátsó tárcsa feladata a 125 kg száraz tömegű jármű megállítása. A kis Varaderón 16,8 literes a tank, ha takarékosan bánik a vezető a motorral, akkor ez akár 400 km-re is elegendő lehet.

A kis Varadero formája némiképpen átalakult. Teljesen új, letisztult formájú fejidomot kapott, új formájú lámpákkal. Az első indexeket a fejidomba integrálták. Az oldalsó idomok is keskenyebbek, sportosabbak, jobban integrálodnak a motor külalakjába. Az új fejidom nem csak kompaktabb, de a szélvédelme is jobb, sőt még a kisebb esőt is elvezeti a pilóta elől. A hátsó traktus sem maradt ki a faragásból. Új a hátsó lámpa és az ehhez illesztett irányjelzők, valamint megújult a kapaszkodó-csomagtartórendszer. A tükrök sem maradtak érintetlenek. A Varadero mostantól Deluxe változatban is kapható lesz, amely kéttónusú ülést, az első idomra szerelt dombornyomott Varadero-emblémát és díszes, szürke bevonatú műszerfalat jelent. Az újdonság ezüst, fekete, sötétvörös és bézs színben vásárolható meg 2007-ben.