Fazer-eloszlás

2006.10.30. 12:55

A Yamaha középkategóriás, jutányos áron elérhető motorpárosa, az FZ6 és az FZ6 Fazer igazából alig két éve mutatkozott be a nagyközönségnek. A sorozatot most a Yamaha megfejelte két újabb változattal, amely a keresztségben az FZ6 S2 és az FZ6 Fazer S2 nevet kapták. Mindazonáltal az emelt szintű modellek mellett megmaradnak az idei FZ6 és FZ6 Fazer modellek is a kínálatban, igaz csökkentett teljesítményű blokkal.

Az FZ6 Fazer S2 - az S2 jelöli a második generációs modellt - megtartotta jól bevált aluvázát és az előző generációs YZF-R6 sportmotor pörgős blokkját is. Ebben a naked változat FZ6 S2 is követi. A félidomos Fazer S2 viszont kapott egy új, szebb, aerodinamikusabb fejidomot. Mindkét modellvariánsra az FZ1-hez hasonló, teljesen új, digitális-analóg keverék műszerfalat szereltek, amely nagyságrendekkel jobban néz ki a régi modellénél. Az S2 gépek átformázott üléssel és az utasnak több lábhelyet nyújtó utas lábtartóval indulnak harcba a kényelemért. Az új első sárvédő már csak a stílust teszi egységesebbé.

Távolból könnyen beazonosíthatók lesznek az S2-es FZ6-osok. A váz, a hátsó lengővilla és az első teleszkópok alsó végei mind fekete bevonatot kaptak. A hátsó acél lengővillát amúgy lecserélték egy alumíniumra a jobb kezelhetőség érdekében. Nem maradt érintetlen az elektronika sem, a befecskendező rendszert újraprogramozták, hogy a blokk az eddigieknél nyomatékosabb legyen a közepes fordulatszám-tartományban. A blokk egyébként marad 98 lóerős 12 000-es percenkénti fordulatnál, és a 63 Nm nyomaték 10 000-es fordulaton tör elő a négyhengeres, soros, négyszelepes, vízhűtéses DOHC-blokkból.

Az első féktárcsák 298 mm átmérőjűek, és kaptak egy-egy monoblokk, azaz egy darabból öntött négydugattyús féknyerget. A csupasz változat száraz tömege maradt 180 kg, ehhez az ABS 5 kg-ot tesz hozzá. A fejidomos verzió egy kilóval lett könnyebb, azaz most már 186 kg a tömege. Az FZ6 S2 fehér, ezüst, világoskék és fekete, míg az FZ6 S2 Fazer sötétkék, fekete, és bordó színben lesz kapható.

Nem szünteti be a Yamaha a régi FZ6-osok gyártását sem. Helyette kedvezőbb áron, mindössze 78 lóerős teljesítménnyel, lágyabb teljesítmény-leadással lesznek kaphatók továbbra is. Lényegében minden eleme egyezik a 2006-os sorozattal, kivéve a kipufogórendszer, a befecskendező és a motorvezérlő elektronika. A kipufogóba katalizátor, az elektronikába új program került, hogy a régi FZ6-os is teljesítse az Euro3-as környezetvédelmi normákat. Az S2-es gépek ára némileg a jelenlegi FZ6-osok szintje fölé lesz belőve, a módosított, gyengébb FZ6-osok pedig azok alá.