Mindenes kétkerekű a Yamahától

2006.11.02. 09:40

A Yamaha a városi mindenes motorok kategóriájában a szerény teljesítményű, de rendkívül olcsó és alacsony költségekkel üzemeltethető YBR 125-össel indult idáig. A gyár most bemutatatta az YBR-sorozat negyedliteres tagját is, amely már megfelelő erejű blokkal, és valamivel jobb felszereltséggel, de remélhetőleg hasonló kedvező áron csábítja majd mindazokat, akik a napi bejáráshoz, munkájukhoz keresnek egy egyszerű, és olcsón üzemeltethető, de valamivel erősebb kétkerekű járművet.

A kis testvér 18-as kerekei helyett az YBR250 17 colos kerekeket kapott elöl 100/80 hátul 130/70 méretű gumikkal. A 249 köbcentis, léghűtéses, négyütemű, egyhengeres, négyszelepes, 21 lóerős blokkot benzinbefecskendező táplálja, és várhatóan a fogyasztás nem fogja meghaladni a 4 litert 100 km-re. Ez a majd 20 literes tankkal komoly 500 km-es hatótávval vértezi fel a városban, város környéki bejárásra, vagy kisebb túrákra is alkalmas klasszikus formájú motort. Az erőátvitelt lánc végzi ötsebességes váltón keresztül.

805 mm-es ülésmagassága bárkinek megfelelő lehet, ehhez 138 kg-os száraztömeg tartozik. Az YBR250 1360 mm-es tengelytávval minden bizonnyal remekül fordul a városi szűk fordulókban is. Az első hagyományos teleszkópvillák, és hátsó a központi rugóstag alkotja a futóművet. A megállásról elöl 282 mm-es tárcsafék és hátul egy 130 mm-es dobfék gondoskodik. A színválasztékot a fekete, ezüst és a bordó alkotja. Ha ára kedvező lesz, minden bizonnyal az ingázók szívesen választják majd bejárós motornak, de az első nagymotort keresők sem járnak vele rosszul.

A nagy testvér mellett a kis YBR125-ös megújult. Benzinbefecskendezőt, új katalizátoros kipufogót kapott, hogy az Euro3-as a környezetvédelmi normák teljesítése ne jelenthessen gondot neki 2007 júliusától. Ezen felül ötküllős könnyűfémkerekeket és módosított vezérlőelektronikát is kapott a kis YBR.