Moto Morini Corsaro kicsit jobban

2006.11.01. 14:23

A Moto Morini Corsaro 1200-as motorjának bemutatása után szép sikereket könyvelhetett el. A közönség megkedvelte a gépet, és egyre jobban fogyott Európa-szerte, leszámítva a vele kapcsolatos kisebb technikai problémákat, melyeket a gyár folyamatosan igyekszik megoldani. A Corsaro 1200 Veloce a Corsaro 1200 sportváltozata, neve az olasz sebesség szóból ered. A hagyományokra is támaszkodik a névadás, ugyanis a 60-as évek elején a Corsaro 125-ös típus sportos változatát nevezték Corsaro Velocének. A modell az Intermoton volt először látható, és exkluzív alkatrészeivel, felszerelésével igyekezte lenyűgözni a közönséget. A kis szériás modell fekete vázat és lengővillát, tiszta vörös fényezést, Termignoni kipufogókat és átprogramozott motorvezérlést, és jobb futóművet kapott. Az újdonság 2006 végétől érhető el a Moto Morini kereskedésekben.

Az 1187 köbcentis, 87 fokos V2-es erőforrás ebben a kivitelben 140 lóerőt teljesít. Előre egy 50 mm belsőcső átmérőjű, igen masszív felfordított Marzocchi teleszkóp pár került, amely minden paraméterében állítható. A hátsó rugóstagot szintén lecserélték, egy jobb Sachs gyártmányú darabra, amely szintén minden paraméterében állítható, és 16mm-el eleve hosszabb, mint a széria Corsaro-n. Ezzel az ülésmagasság is 835mm-re növekedett, amely szintén jó hatással lesz a Velocere versenypálya használat közben. A Brembo Gold sorozatból származó első fékekkel nem volt soha gond, így ezek maradtak, ahogy voltak. A Termignoni kipufogódobok könnyebbek, és szebben is szólnak, mint a széria változat, és egyben teljesítik az Euro3 környezetvédelmi normákat is. A Veloce vásárlója egy másik motorvezérlő elektronikát is kap ajándékba, amelybe eleve egy versenypályára való programot rakta. A könnyűfémből esztergált lábtartók kicsit magasabban vannak, és eltolták őket hátrafelé.