Kawasaki kicsi Z

2006.11.03. 11:07

A Kawasaki Z750-es első bemutatkozása után bizony jó pár vásárlót csábított magához a középkategóriás csupasz kategóriában. Nyomatékos, a versenytársakénál nagyobb és erősebb motor, jó fékek, modern külső jellemezte az előd modellt. Kedvező ára miatt bizony jó pár darab fogyott belőle. A 2007-es idényre azonban a Z750-esen módosítani kellett, mert nem felelt meg az Euro3-as normáknak. Ha már a motorblokkhoz hozzá kellett nyúlni, hát átdolgozták egy kicsit az egész kicsi Z-t, és nem is sikerült rosszul a japán mérnökök legfrissebb kreációja.

Az új Z750 sok mindenben hasonlít majd megújult nagytesójára a Z1000-esre. Egyforma vázat használnak, és a blokk szintén a ZX-9R-ből származó, 749 köbcentis térfogatúra lecsökkentett soros négyhengeres vízhűtéses, hengerenként négyszelepes, benzinbefecskendezővel és katalizátorral ellátott darab lesz. A futómű, az első lámpa, az oldalpanelek, a műszerfal, a más kipufogó dizájn viszont alaposan megkülönbözteti majd a nagyobb testvértől a Z750-est. A váz - hasonlóan a Z1000-eshez - acélcsőváz, amelyet ügyesen formált műanyagpanelekkel dugnak el az ember szeme elől. A 41 mm-es belsőcső átmérőjű villa kisebb, mint a Z1000-esé és valószínűleg kevésbé lesz állítható.

A Kawasaki nem adott még ki részletes specifikációt, de várhatóan a 2007-es Z750 is 100 lóerő fölött teljesít majd, és néhány lóerővel, newtonméterrel megelőzi vetélytársait a kategóriában. A közepes fordulatszám tartományban javítottak a teljesítmény leadáson és a gázreakción fejlesztettek még a mérnökök. A blokkon átdolgozott benzinbefecskendező rendszert, és katalizátoros kipufogó rendszert találunk immáron. Egyelőre csak a naked változat fotói kerültek napvilágra, de várhatóan érkezik majd egy fejidomos Z750S modell is.