Alacsonyabb lett az Aprilia Caponord

2006.11.20. 09:24

Az Aprilia ETV1000 Caponord túraendurója a technológia és a komfort elegyét kínálja a túrázni vágyó motorosok számára. A sportos, modern, V2-es, 1000 köbcentis, 98 lóerős erőforrás városban, túrázásnál vagy akár terepen is megállja a helyét. A Caponord az első motor a világon, amelyet változó geometriájú alumínium vázzal szereltek fel. A hátsó lengővilla is alu-magnézium ötvözetből készül. A futómű minőségi elemekből áll: előre 50 mm-es Marzocchi teleszkópvillák, melybe most erősebb, progresszív rugók kerültek. Hátul az állítható Sachs rugóstag változatlan maradt. A Brembo fékrendszer fémbevonatú fékcsöveket kapott elől-hátul. A első 300 mm-es dupla féktárcsákra kétdugattyús féknyergek, míg a hátsó 272 mm-es egyetlen tárcsára szinten egy két dugattyús féknyereg vigyáz. Az ABS-szel szerelt változat még jobb minőségű fém fékcsöveket és Bosch elektronikát kapott.

A szép, könnyű küllős kerekek nem igényelnek belsőt az Aprilia Caponordon. A korábbi RSV-ből származó 60 fokos V motorhoz nem nyúltak, ami érthető, hiszen eltérő gyújtásbeállításokkal teljesen alkalmas túrázáshoz is. A kipufogórendszert természetesen az Euro3 normákhoz igazították. A motoron 2007-re a legfontosabb változás a 820 mm-re csökkentett ülésmagasság, amely talán alkalmassá teszi a gépet vertikális kihívásokkal küzdő pilóták számára is. Az utasülés levehetővé vált, és a felszabaduló helyre újabb tárolórendszert rögzíthetünk, és még a levett ülésnél is zárható marad az alatta található rekesz. Az oldal állványt módosították, így most nagyobb dőlésszöget enged kanyarban. A gépet ellátták 12 voltos elektromos csatlakozóval és rengeteg gyári extrát vásárolhatunk hozzá a különféle dobozoktól kezdve, az alacsonyabb és magasabb ülésen át, egészen különféle, motort védő eszközökig.