Még jobb lett az Aprilia RSV 1000R

2006.11.28. 11:29

Az új Aprilia RSV1000R idén sem volt rossz motor, hiszen megnyerte az utcai sportgépeket igencsak igénybe vevő Master Bike összevetést. A 2007-es modellévre a tervezők még jobban felspécizték az utcai superbike-ot. A legfeltűnőbb jelenség, hogy a sima RSV 1000R is megkapta az Öhlins első teleszkópvillákat, melyek csúszószára titán-nitrid bevonatot kapott, és az alján radiális fék felszerelésére alkalmas a felfogató szerkezet. Természetesen a villák minden paraméterükben rendkívül finoman állíthatóak. Hátul Sachs rugóstag dolgozik továbbra is. A blokk a legújabb fejlesztésű 60 fokos V2-es, 33 mm-es kipufogószelepekkel. A blokk ebben a változatában 143 lóerőt teljesít, azaz négy lóerővel többet, mint az idei változat. A kipufogórendszer nagyobb leömlő csöveket kapott és Euro3-as normákat teljesítő katalizátort. Mindehhez átprogramozták a benzinbefecskendező és a gyújtás elektronikáját.

A kormányszög 24,45 fokról 25 fokra emelkedett, ezzel a motor utánfutása kissé nőtt. Ez valamivel nagyobb stabilitást eredményez egyenesben. A 320 mm-es első tárcsafékeken radiális négydugattyús Brembo Triple Bridge féknyergek dolgoznak továbbra is, de most már a főfékhenger is radiális kivitelű. A fémházas fékcsövek minden bizonnyal hasznosak lesznek a versenypályán. A fékfelfogató szerkezetet egy darabból kovácsolták. A rendszámtartó tábla könnyedén leszerelhető, a pályahasználat során erre általában sor is kerül. A színek tekintetében az összes RSV 1000R pirosra fényezett, a Factory modellhez hasonló könnyűfém kerekeket kap. Mindezek ellenére a motor tömege maradt 189 kg az olaszok által mért formában (már csak üzemanyag kell bele).

Az idomokon nagyobb légbeömlőket találunk a jobb hűtés érdekében, és most már csak két elemből áll az oldalsó idomzat. Az RSV áramvonalasabb formát kapott, és a hátsó faridom is magasabbra tör. A hátsó lámpa fehér burát és vörös LED izzókat kapott. Az indexburák is áttetsző burkolat alatt foglalnak helyet, a faridomba és a tükrökbe simulva. A fekete és az ezüst lesznek az alapszínek, ám 2007-ben gyártani fognak egy limitált szériát is, amely az Aprilia első, 80-as években elért GP-győzelmeinek állít emléket, egyben az első utcai sportgépének, az AF1 Replica színeit hordozza.

Extraként még könnyebb kerekeket, több fajta kipufogó rendszert (akár versenyt is), motorállványt, verseny vezérlőelektronikát, Öhlins kormány-lengéscsillapítót, Öhlins hátsó rugóstagot, szénszálas alkatrészeket, valamint állítható lábtartót rendeletünk az Aprilia gyári katalógusából.