Az Aprilia RSV csúcsváltozata

2006.12.01. 09:37

Az Aprilia RSV 1000 R legfrissebb változata a 2006-os évben uralta a versenypályák világát az összehasonlító tesztekben. Már az alapváltozat sem volt rossz, de azt is átdolgozták 2007-re. A Factory az Apriliánál mindig egy kicsit többet jelent felszereltségben. Mivel az RSV 1000 R 2007-es változatán sokat javítottak, így a jövő évi Factory-t már igen nehéz volt felszerelni olyan dolgokkal, ami megkülönbözteti, és még jobbá teszi, mint az alapváltozat. A blokk maradt ugyanaz, ami a szériában dohog. A legmodernebb V2-es V60 jelzésű Magnesium blokk, amely 143 lóerőt teljesít az Euro3-as katalizátor ellenére. Mindezt a kipufogó traktus és a vezérlés módosításával érték el.

Az alaphoz képest a Factoryban Öhlins kormány lengéscsillapítót, Öhlins hátsó rugóstagot találunk széria felszerelésként. A futómű egy személyes használatra van belőve gyárilag. Jövőre aranyszínű lesz a Factory-k váza és a kovácsolt OZ alumínium felnik is ezt az arany színt kapják meg. A fék a már jól ismert Brembo Triple Bridge radiális négydugattyús fékszerkezet, dupla 320 mm-es féktárcsával, és radiális főfékhengerrel. Rengeteg szénszálas anyagot kapott a Facotry. A sárvédők, a légbeömlők, a műszerfalborítás a fekete aranyból készül. Az ülést csúszásgátló versenybevonattal látták el, és a motor gyárilag Pirelli Supercorsa Pro 120/70 első és 190/55 hátsó gumiabroncsokat kap. Mindezek eredményeképpen a motor szárazon mért tömege 185 kilóra csökkent. A Factory RSV 1000R fekete és vörös színekben vásárolható meg jövőre. Extraként verseny kipufogórendszert, lábtartót, fordított váltót, állványt és riasztót vásárolhatunk a gyártól.