Tovább finomítottak az Aprilia SXV-n

2006.11.23. 11:04

Az Apriliának jó éve volt 2006-ban a versenypályákon, Thierry van den Bosch világbajnokságot nyert a gyárnak a Supermoto S2 kategóriában, és a gyártói bajnoki cím is az Apriliáé lett. Mindehhez az SXV 450-es szolgáltatta az alapot. A formaterve nem nagyon változott 2007-re, hacsak az új matricákat nem számítjuk. Kapott viszont egy alacsonyabb és jobban formázott új ülést. Megerősítették a fékpedált, hogy jobban ellenálljon a kisebb ütéseknek. A 77 fokos V2-es blokkot továbbra is 450 és 550 köbcentis változatban rakják a supermotókba.

Az új modellévre azonban egy versenypályáról származó gyújtás és befecskendezés térképet kap a központi számítógép, mellyel javul a gázreakció és a teljesítményleadás egyaránt. A pillangószelepek vezérlőtengelyei hasonló okból kifolyólag új profilt kaptak. Az új dugattyúk és olajlehúzó gyűrűk következtében a gép szervizintervalluma nőtt, remélhetőleg most már az utcai változatokat csak 5-6ezer kilométerenként kell előírt átvizsgálásra, olajcserére vinni. A supermotók esetében is megváltoztatták az elektromos indítómotor áttételét, amely most már könnyebben életre kelti a V2-est, mint elődje.