2008-ban érkezik a Kawasaki sportendurója

2006.12.13. 11:01

A Kawasaki már 2006 őszén bemutatta az évek óta várt sportos, 450-es enduróját, a KLX450R-t. Ezzel igyekezett jelezni a márka hű zöldeknek, hogy ha lehet, bírják már ki azt a szűk 1 évet míg a piacra kerülhet a durvább terepek leküzdésére is alkalmas 450-es gépük. A KLX450R modern vízhűtéses, négyütemű blokkja egyenesen a KX450F krosszmotorból érkezett. Mindössze annyi történt vele, hogy az alsó és középső fordulatszám tartományba hangolták át, amely jobban megfelel az endurózás kívánalmainak. Az eredmény egy széles fordulatszám tartományban jó gázreakcióval rendelkező, nagy nyomatékú erőforrás. A szelepek emelését szintén a jobb nyomaték leadás érdekében módosították. Az 1 mm-el csökkent kipufogó szelep módosításának célja hasonló.

A lendkerék tömege duplájára nőtt, ezzel a motor karakterisztikája lágyabb lett a vad krosszgéphez képest. A váltó fokozatait a terepversenyzés kívánalmaihoz igazították. A kuplungkar áttervezése után a kábel egyenesebben fut, amellyel sokkal lágyabban kezelhető a szerkezet. Természetesen a mai endurókhoz hasonlóan elektromos önindítót és automata dekompresszort is kapott a masina, de megtartották a berúgókart is. A motor olcsóbb gyártási költségei miatt a KX titán szelepi helyett csak acél szelepeket találunk. A KLX megkapta teljesen egészében a KX remek Kayaba futóművét, de természetesen ezt a sprintek és ugratások helyett az enduró könnyedebb kezelhetőségéhez igazították. A váz szintén a KX remek aluváza, amely jó alapot ad az off-road versenyzéshez is. A szintén alu kormány a Renthaltól érkezett.

A fékek a KX-ről már jól ismert, hullámos kivitelű tárcsafékek, míg a hátsó kerék mérete 19 colról 18-ra csökkent, az első maradt 21 colos. Gyárilag Bridgestone gumikkal szerelik a KLX450R-t. Az ülés szélesebb, komfortosabb a krosszmotor üléséhez képest, mivel az endurósoknak hosszabb távokat kell megtenni egyhuzamban. A KLX450R egy komplett, versenykész csomaggal jön ki a gyárból és a tömege mindössze 10 kilóval haladja meg a KX krosszmotorét. A gépen megtalálható az endurós műszerfal, 8 literes üzemanyagtank, 35 wattos műanyag burás első lámpa, és LED-es hátsó lámpa, motorvédő elemek, startszámtartó, oldalállvány és zártabb légszűrőház. A motor a 2008-as modellévre, de már 2007 közepétől elérhető lesz, minden bizonnyal először az USA-ban, de jövő ősszel már Európába is megérkezhet.