Polini pitbike utcára

2007.01.08. 19:37

Nemrég mutatkozott be a nagyközönségnek a Polini első utcai engedéllyel rendelkező kismotorja. A pitbike anno a box utcában történő közlekedésre átalakított kisköbcentis, 10-12 colos kerekekkel, de felnőtt méretű vázzal ellátott váltós gépekről kapta a nevét. A kategória azóta rendkívüli népszerűségre tett szert mind az USA-ban, és egyre inkább feljövőben van az új hóbort Európában is. A krossz és utcai gumikkal készülő, általában nem közúti engedélyes és sokszor olcsó kínai gépek kategóriájában a Polini egy minőségi gépet szeretne a vásárlóknak kínálni. Lényegében ez lenne az XP 4T Street motorja, amely a Polini első pitbikejából, az XP 4T-ből került kialakításra, hogy megfeleljen a közúti közlekedésre is.

A 110-esként árult, nem utcai engedélyes gépezet blokkja helyett a Polini épített egy teljesen új, kompakt 125 köbcentis négyütemű, léghűtéses erőforrást, amely teljesíti az Euro2-es környezetvédelmi normákat. A Polini első utcai engedélyes gépe a városi forgatagban történő minél gyorsabb haladásra, és hobby célokra egyaránt alkalmas. Eredetiség és jó formaterv teszi könnyen felismerhetővé a többi pitbike közt. Egyszemélyes használatra van csak egyelőre vizsgáztatva, de ketten nagyon el sem férnének rajta, mivel az átlagos 125-ös gépekhez képest mintegy 20%-al kisebbek a méretei. Ugyanolyan nagyvárosi közlekedési szimbólummá igyekszik válni, mint a Smart az autók közt.

A 125-ös erőforráshoz 4 fokozatú váltómű társul. A köbcenti méret azért lett ekképpen megválasztva, mivel számos európai országban a gépkocsira érvényes vezetői engedéllyel maximum 125 köbcentis motorkerékpárok vezethetők, külön motoros vizsga nélkül. A motor felszereltsége is teljes: utcai engedélyes kipufogó alu dobbal, digitális kilométeróra, elektronikus gyújtás, indexek, első és hátsólámpa. Ráadásul a Polini minőségi futóművet tett a kismotor alá. Előre hidraulikus Paioli teleszkópvillák, hátra pedig két különböző pozícióban a lengővillához kapcsolható Paioli rugóstag.

A gumik a Dunlop 3.50 col széles, 10 col átmérőjű versenypályáról érkező abroncsai. Előre 200 mm, hátra 150 mm átmérőjű féktárcsák kerültek. A gépen minden alaposan le volt tesztelve, hogy a mindennapi közlekedésre, használatra teljesen alkalmas legyen. Gyárilag 10 lóerő körüli motorhoz természetesen már házi tuning készlet kapható, amellyel akár 16 lovas versenyparipát faraghatunk belőle és a gokart pályák ászává tehetjük kis városi bringánkat. A kb. 70 kilós motorkával 3 liter körüli benzinből tehetünk meg 100 km-ert, azaz egy tank telitöltése kb. ennyi útra elegendő. Az ára kb. 600-650ezer forint környékén lesz.