Legerősebb Polini minikrossz

2007.01.11. 08:47

A Polini eddig inkább csak tuning alkatrészeiről ismert olasz gyártó volt, azonban mostanában alaposan beleerősített a kisméretű krosszgépek és pitbike-ok világában. Ezúttal minikrossz sorozatának legerősebb tagját mutatta be. Az XP65R névre hallgató kis gép kétütemű, vízhűtéses 65 köbcentis blokkal, hatsebességes váltóval, fordított Marzocchi teleszkópvillákkal, Öhlins hátsó rugóstaggal és acél csővázzal rendelkezik, amely igazán komplett kis felszerelésnek mondható a kategóriában. A blokk egy Derby karterházra épül, de a henger, kipufogó, váltó és a gyújtás mind a Polini saját fejlesztése az XP65R-hez. A henger Nicasil bevonatot és 5 felömlőt kapott. Széria állapotában 15 lóerő körül teljesít, de a tuning cuccokkal felszerelve komoly 20 lóerőt csikarhatunk ki belőle. Mindezt egy 56 kg száraztömegű motorhoz hozzáadva elképzelhető, mekkora őrültködésre képes a gép.

A Marzocchi első és Öhlins hátsó futóművet nem csak véletlenszerűen választották ki, hanem a két elemet egymáshoz hangolták, és így tesztelték őket. A vázat szintén újratervezték a tökéletes súlyelosztás és egyensúly érdekében. A fordított Marzocchi villa csőátmérője 35 mm. A hátsó rugós tag új mechanizmussal kapcsolódik a lengővillához, és az Öhlins darab minden paraméterében állítható, még a rugóstag magassága is szabályozható! A váz hátsó része moduláris elven eltávolítható szerelés, javítás céljából. A gép hátsó része könnyebben is takarítható ezáltal. A nagy szilárdságú, homokfújt acél bölcsőváz körülöleli a hengert. Az új vázzal és acél hátsó lengővillával nagyobb merevséget és a tömeg minél jobb koncentrálását szerették volna elérni a tervezők.

A fék hidraulikus, az első féktárcsa 200 mm-es, a hátsó pedig 160 mm átmérőjű. Az aranyszínű könnyűfém kerekek igen szépre sikeredtek, tartósságukról az öntött könnyűfém kerékagyak és az erős küllők gondoskodnak. Előre 60/100-14, hátra 80/100-12 méretű abroncsok kerültek. Az XP65R-en található műanyag idomok mind karc és ütésállók, amennyire csak lehetséges, és természetesen a Polini kék-fehér versenyszínében pompáznak. Az ülést speciális, nem csúszó bevonattal látták el. A tank mindössze 3 literes, de ez elég a pitbike-ok számára megszokott versenytávok teljesítéséhet. Ára minden bizonnyal 650ezer forint körül alakul.