A legerősebb pitbike

2007.01.09. 14:23

Nemes egyszerűséggel a krossz pitbike-ok királyának nevezi a Polini az új XP4 Racinget. A gépben remek négyütemű 15 lóerős (hátsó keréken mérve) egyhengeres blokkot, 26 mm torokátmérőjű VHST Dell'Orto karburátort, fordított kivitelű és állítható Marzocchi teleszkópvillákat, állítható Öhlins hátsó rugóstagot, elől 12 / hátul 10 vagy opcióként 14/12 colos alumínium kerekeket, hidraulikus fékrendszert, elől 180 mm-es, hátul 150 mm-es féktárcsákkal. A váz és a hátsó lengővilla nagy szilárdságú acélból készül, és a krosszpályákhoz igazították a váz geometriáját. A műanyagok karc és ütésálló kivitelben készülnek, természetesen kék-fehér Polini színekben. A kipufogórendszer szintén megújult, jobb a motor gyorsulása, gázreakciója az új rendszerrel.

Hasonló célt szolgát a Domino gyorsgáz alkalmazása a motoron. A kormánynyak görgős csapágyazást kapott, amely a legjobban ellenáll az igénybevételnek terepen. A fék akár a supermoto pitbikeoknak is megfelelne, elől 200 mm-es, hátul 150 mm-es tárcsafék, természetesen hidraulikus rendszerrel. A kormány könnyűfémből készül és erősített kivitelben, még nagyobb növésű pitbikeosok is elférnek tőle.

A kerekek szintén aluból készülnek, könnyűfém küllőkkel és kerékagyakkal. Az ülést csúszásgátló bevonattal látták el. A motorblokk még alu védőkonzolt is kapott. A blokk megfelelő hűtését speciális olajhűtővel oldották meg. Az új kuplung megoldás várhatóan jól bírja majd a terepes kiképzést is. Az XP4 Racing ára meg fogja haladni a 600ezer forintot.