Jobb fékeket kaptak a KTM SMR-ek

2007.01.10. 11:39

A KTM immáron teljes erővel a Supermoto világbajnokság követelményeihez mérten fejleszti az SMR sorozatát. A 450 SMR és az 560 SMR modellek 2007-re természetesen megújultak, hiszen a versenyképesség megörzése minden évben valami újat követel a gyártótól. A 450-es gép a világbajnokság S2-es kategóriájában indul, ahol a 450 köbcenti jelenti a felső lökettérfogat határt.

2007-re egy speciális villahidat kapott mindkét SMR, amellyel a motor kormányszöge, első futómű geometriája állítható be adott versenypályához. A vázat teljesen átalakították, jóval rövidebb, könnyebb és egyben merevebb lett, mint az elődé, ez 1471 mm-es tengelytávot eredményezett. Az első fékrendszert teljesen lecserélték. Már eddig is minden radiális volt, azonban a gyártó mostantól a Magura lett. Úszóágyazású 310 mm-es csöppet hullámos tárcsafák, radiálisan szerelt 4 dugattyús féknyereg, és radiális főfékhenger akasztja meg a gépet a féktávok végére. Hátul marad az egy dugattyús Brembo 220 mm-es tárcsával.

Megújult a futómű is. Előre speciális, csökkentett súrlódású 48 mm-es belső csövekkel szerelt White Power teleszkópvillák kerültek, míg hátul maradt a WP PDS rugóstag, kissé áthangolt alapbeállítással. A felnik összesen 1.6 kilóval lettek könnyebbek, és előre a szokásos 120/70-17 méretű, hátra pedig extra széles 170/55-17 abroncs került 5 colos felnire. A slick gumikat a Dunlop szállítja, akárcsak a supermoto világbajnokságra.

A keverékképzésről továbbra is a Keihin FCR41 karburátora gondoskodik, és a meghajtás 6 fokozatú válton, majd a láncon jut a hátsó kerék felé. A 450 SMR önsúlya 107 kg, míg az 560 SMR csak 2 kilóval nehezebb nála, az ülésmagasság egyaránt 855 mm. A 2007-es motorok már megvásárolhatók a KTM kereskedésekben, ráadásul akcióban Akrapovic kipufogó, felnik, csúszókuplung, elektromos önindító csomag és egyéb extrák közül válogathatunk hozzá felszereléseket.