Önindítót kapott a legnagyobb kétütemű KTM enduró

2007.01.09. 08:55

A KTM-nek jelenleg az EXC 300 gépe a legnagyobb kétütemű endurója. A 293 köbcentis, vízhűtéses, power szelepes blokk kerül az 300 EXC-E jelzésű önindítós változatba is 2007-től. Az erős, nyomatékos motor bárhonnét kihúzza vagy felrepíti pilótáját a különféle terepeken. Azonban ha véletlenül leállna egy siratófal közepén, bizony nem jön rosszul az önindító. Ez viszont plusz súlyt jelent, ami kedvezőtlen a terepen. A KTM mérnökei egy köztes megoldásként egy kompakt, nagyon könnyű elektromos önindítóval látta el EXC-E jelzésű modelljét. A rendszer egy fogaskerék és bendix segítségével, amely KTM szabadalom, kelti életre a kétütemű blokkot. Az egész tömege igen csekély így nem jelent hátrány terepen sem. 2008-tól az összes 250/300-as motor megkapja ezt az új önindító rendszert. A megoldás igen kevés áramot vesz fel, és a blokk baloldalára került a helye.

További újdonságok is jellemzik a 2007-es 300-as EXC-E-t, amelyek a sima modellen is megtalálhatók. Ilyen az új vízpumpa, melynek kapacitása 12%-al jobb, ez hasznos lehet a nyári meleg napokon történő kalandozásoknál. A karburátor beállításain is változtattak a jobb teljesítmény leadás érdekében. A kormánykapcsolóról különféle gyújtástérképeket tölthetünk be a vezérlő-számítógépbe, hozzáigazítva ezzel a blokk teljesítmény karakterisztikáját a terep adottságaihoz. A csökkentett súrlódású WP fordított első teleszkópok, és az áthangolt WP PDS hátsó rugóstag erre a modellre is felkerültek, csakúgy mint a feketére fényezett Excel felnik, az új hullámos Brembo féktárcsák, és a csinosabb matricázás. Az önindítóval is 105 kiló alatti szárazsúllyal bíró EXC-E-t hamarosan a KTM kereskedésekben lehet megvásárolni.