Motoros halál a Dakaron

2007.01.10. 08:32

A Dakar negyedik napján, kedden további nehézségekkel találkoztak a versenyzők. A versenypálya a helyiek elbeszélése alapján a közelmúltban történt hatalmas esőzéseknek köszönhetően rendkívül nehézzé vált. Mindenhol vízátfolyások és szakadékok nehezítik a haladást, amelyekbe ha beleesik valaki, annak végzetes következménye lehet.

A Mol által támogatott csapat motorversenyzői közül ezen a napon is a szlovák Jaroslav Katrinak volt a leggyorsabb (18.) már-már azt gondolná az ember, hogy ez a férfi nem is ember, hanem gép, olyan precizitással kezeli a motorját. És az összetettben a 15., ami azt jelzi, hogy a gyorsasága állandó.

Kátai Péter viszont nem volt túl boldog a célban, pedig a 39. helyen végzett. "A mai nap sokak szerint a verseny legnehezebb szakasza volt, én is nagyon megszenvedtem. Finom, púderszerű homokból álló dűnéken kellett haladnunk, és itt sok időt vesztettem. Volt olyan, hogy a tankig elsüllyedt a motor a homokban, sokszor elestem, és a nehéz motort újra és újra felállítani rendkívül kimerítő. Gondot jelentett az is, hogy a magas motorról alig ér le a lábam, így a problémás helyzetekben nem tudok megtámaszkodni - ez is eldőlésekhez vezet." - mesélte.

"A kemény megpróbáltatásokat még egy szörnyű hír is tetézte: 107-es rajtszámú versenyzőtársam, Symons meghalt. Ott haladtam el mellette. A 7-es rajtszámú Alain Duclost is súlyos sérülésekkel szállították kórházba. Eléggé megviselt ez a nap, remélem a holnapi jobb lesz." - tette még hozzá.

Igen, sajnos ezúttal is történt haláleset a Dakar ralin, a dél-afrikai Elmer Symons a 142. kilométernél vészjelet adott, a helikopter nyolc percen belül a helyszínre is ért, de a mentőorvos már csak a halál beálltát tudta megállapítani. A motorosoknak ez a nap maratoni szakaszt jelent, tehát este nem kaphatnak szerviz segítséget, hanem anélkül kell szerdán elindulniuk. A két magyar még versenyben lévő motoros közül Kátai Péter a 39. helyen fejezte be a mai szakaszt (összetettben a 36.), Dési János pedig a 62. pozícióban teljesítette a versenyt (összetettben szintén a 62.).

A szerdai menet

A visszatérő Dakarosoknak már háromszor is volt szerencséjük az elmúlt időkben végigralizni Ouarzazate-ből Tan Tan-ba. Ennek ellenére még ők sem tették meg a 2007-ben bevezetett hosszú-távú utat. A pilóták a gyorsasági szakasz során belekóstolhatnak az Atlasz-hegység szemet gyönyörködtető hangulatába. Összességében a környezet drámai, szinte holdkórossá teszi az embert; francia hasonlattal élve a Ventoux és az Izoard ötvözeteként írhatnánk le. Helyi specialitások: homok, kavicsok és dűnék. A Mauritániát átszelő úton már eldőlhet a rali hierarchiája. Akik ide megérkeztek, azoknak természetesen megvan az esélyük a csillogásra, de ugyanekkor ezen a szakaszon el is veszíthetnek mindent. A Szahara szívében elhelyezkedő dűne- és off-roadbirodalom egyben az a hely, ahol az autósoknál a navigátoroké a főszerep. A motorosok pedig az előző nap után szerviz nélkül, folyamatosan haladnak.

A keddi, negyedik szakasz végeredménye:
1. Coma (KTM) 4h 27p 54mp
2. Esteve Pujol (KTM) +12p 16mp
3. Despres (KTM) +18p 56mp
... 18. Kartinak (KTM) +54p 58mp
... 39. Kátai (KTM) +1h 32p 42mp
... 47. Jakes (KTM) +1h 37p 6mp
... 62. Dési (KTM) +2h 0p 0mp
... 87. Gyenes (KTM) +2h 42p 48mp

Az összetett állása:
Motor:
1. Coma (KTM) 10h 10p 32mp
2. Esteve Pujol (KTM) +11p 50mp
3. Casteu (KTM) +24p 20mp
... 15. Kartinak (KTM) +1h 16p 54mp (10 perc büntetés)
... 36. Kátai (KTM) +2h 35p 19mp
... 62. Dési (KTM) +3h 42p 17mp
... 68. Gyenes (KTM) +3h 57p 54mp (3 perc büntetés)
... 168. Jakes (KTM) +8h 37p 35mp (5 óra büntetés)