Közepes motorokkal a Scarabeo

2007.01.23. 13:13

A nagykerekű robogók világában az Aprilia Scarabeo kultikus modellé vált az évek során. Lényege a városi forgatagban történő minél gyorsabb előrehaladás a lehető legolcsóbban és legkényelmesebben. Ehhez a legjobb partner a 16 colos kerekekkel szerelt Scarabeo. A család 2007-ben egy 125 és egy 200 köbcentis modellel bővült, melyek erőforrása a Piaggio konszerntől érkezett. A Scarabeo Street visszatért a modell eredeti stíluselemeihez: karcsúbb, mint valaha, élei lesimítottak. Az alacsonyabb szélvédő a Scarabeo klasszikus vonalait emeli ki. A formatervezett, 35 literes hátsó csomagtartódoboz egy teljes méretű sisakot is képes elnyelni, míg 800 mm-es ülésmagasságával kezdők számára is bátran ajánlhatók a tisztaüzemű Scarabeok.

A motorok közül a 198 köbcentis 200-asnak keresztelt négyszelepes, vízhűtéses, egy hengeres 21 lóerőt ad le, amely bőven elég még városon kívüli használatra is. A 125 köbcentis modell 15 lovat produkál hasonló műszaki paraméterekkel, és mindkét blokkhoz háromutas katalizátoros kipufogó csatlakozik, mellyel teljesítik az Euro3-as környezetvédelmi normákat. A váz a jól ismert dupla bölcsőváz acél csövekből, kissé megerősítve az erősebb blokkokhoz. Előre egy hidraulikus 36 mm-es teleszkópvilla-pár, míg hátra egy rugó előfeszítésében állítható rugóstag került. A 16 colos felnikre 110/80 és 130/80 méretű gumik garantálják a energia aszfaltra transzportálását. A Scarabeo 125/200 is megkapta az Aprilia integrált fékrendszerét, ehhez elől egy 260 mm féktárcsán 3 fékdugattyú, míg hátul egy 240 mm-es tárcsán két fékdugattyú dolgozik. Extra felszerelésként nagyobb szélvédőt, kézvédőket, lábtakarót és különféle csomagtartó dobozokat vásárolhatunk a gyártól.