Kátai benzinhiányban

2007.01.18. 09:04

Utólag a versenyzők szerint egyáltalán nem volt nehéz a napi feladat.

Az egyetlen magyar versenyben lévő motorosunk, Kátai Péter arca tiszta maszat volt, amikor levette a bukósisakot. "Iszonyat volt a terep, szörnyű volt, de könnyű is egyben! A nap is izzasztott rendesen, úgyhogy minden por rámragadt!" - fakadt ki Peti a beérkezése után.

"Az elmúlt három nap küszködéssel telt. A GPS-em folyamatosan rakoncátlankodott, a figyelmemet nagyon elvonta a megbízhatatlan szerkezet kezelése. Szerencsére tegnap este megjavították, így ez a probléma elhárult. A pihenőnap után két napig sziklás homokon vezetett az útvonal. Ma viszont gyors, vastagon porral borított földúton kellett versenyeznünk. Ez rendkívül fárasztó és veszélyes, mert a húsz centi vastag porrétegen rettenetesen csúszkál a motor. Láttam Giovanni Sala esését is, annyit mondok, szerencséje van, hogy megúszta egy kéztöréssel. Továbbra is nagyon veszélyes a verseny, észnél kell lenni."

De volt más gondja is. Az itinerében azt látta, hogy lesz egy benzinkút útközben, úgyhogy reggel a táborban nem is tankolt túl sokat. A rajt felé menet viszont azt látta, hogy a benzinkútnak csak a váza van meg, úgyhogy vissza kellett fordulnia a táborba tankolni. Fél órával később rajtolt a megadott idejénél, ami meg is pecsételte a napi eredményét: meg kellett elégednie a 36. helyezéssel.

És ahol az előző nap kiesett Dési János, ott Kátainak is volt egy kis kalandja, de Désivel szemben szerencsésen megúszta. "A céltól 70 kilométerre egy negyven centis gödör volt az úton, az én motorom is csúnyát ugrott itt, az övén viszont elakadt a hátsó futómű himbarendszerének alja, és eltört. Ettől a motor mozgásképtelenné vált, és Dési ott ragadt a sivatagban. Vizet juttattak neki, de harminc órát kellett várnia a mentésre, éjszaka elképesztő hidegben. A táborba csak most érkezett meg, holnap Dakarból repül haza." - mesélte Kátai.

A MOL által támogatott motorosok közül Jaroslav Katrinak a 15. pozícióban zárta a szakaszt, az összetettben pedig a 11. A pilóta elmondta: attól volt nehéz ez a szakasz, hogy rendkívül gyors volt az átlagtempó, amit végig tartani kellett a puha homokban. És két olyan hosszú és nehéz nap után, mint ami mögötte van, ez bizony egy kicsit fárasztó volt. Ráadásul a rengeteg por veszélyessé is tette a manőverezést.

A romániai Emanuel Gyenesnek nem voltak üzemanyag gondjai, sőt, még több is volt neki a kelleténél, úgyhogy a cél előtt 40 kilométerrel, körülbelül hét litert adott a pálya szélén veszteglő amerikai autósnak, Robby Gordonnak. Felborították a motort, amelynek a hátsó tankja tele volt (de Gyenes tudta, hogy az elsőben lévő üzemanyag is elég neki a célba érkezéshez), így Gordon abszolút jól járt a romániai fiatalemberrel. Gyenes egyébként simán teljesítette a szakaszt: egyszer a porban nem látott meg egy sziklát és elesett, de ez volt minden.

Szerdán nem lesz verseny, mert a szervezők még decemberben törölték a szakaszt. Ezért a mezőny félnapos pihenő után etapon elmegy a Némától 200 kilométerre található Ayouns-ba, és 18-án onnan folytatódik majd az eredeti tervek szerint a verseny.

A 10. szakasz végeredménye:

1. Rodrigues (Yamaha) 4h 12p 55mp
2. Coma (KTM) +44mp
3. Despres (KTM) +51mp
... 15. Kartinak (KTM) +27p 19mp
... 36. Kátai (KTM) +1h 2p 53mp
... 57. Gyenes (KTM) +1h 23p 11mp

Az összetett állása:

1. Coma (KTM) 40h 55p 10mp
2. Despres (KTM) +54p 43mp
3. Casteu (KTM) +1h 15p 12mp
... 11. Kartinak (KTM) +4h 5p 53mp (10 perc büntetés)
... 24. Kátai (KTM) +8h 53p 37mp (5 perc büntetés)
... 54. Gyenes (KTM) +14h 54p 39mp (3 perc büntetés)