Talma idei első tesztje

2007.01.26. 09:54

A motorkerékpáros gyorsasági világbajnokság csapatai közül a 125 köbcentiben indulók Jerezben adtak randevút egymásnak a hét elején. Talmácsi Gábor, az Aspar csapat új pilótája szintén itt próbálta ki versenygépét. Hétfőn még nem ült motorra, mert pár gyári alkatrész nem érkezett meg a gyári Aprilia pilóták számára. A második napon viszont már ők is aktív részvevői voltak a jerezi tesztnek. Magyar szempontból a lehető legjobban alakult a keddi tesztnap, ahol - csakúgy, mint legutóbb - Talmácsi Gábor nevéhez fűződik a napi legjobb köridő.

Ezek tudatában nem meglepő, hogy nagyon boldog Talma, és a következőket mondta a nap végén:
"Örülök, hogy két hónap kihagyás után, ismét gyors tudtam lenni, és nemcsak egy-egy kör erejéig, hanem folyamatosan tudtam hozni a jó köridőket. Délután fél 2-kor kezdtük a tesztet, de még akkor is voltak a pályának olyan részei, ahol vizes volt az aszfalt. Összesen 38 kört mentem, egyetlen hiba nélkül, és sok mindent kipróbáltunk. A motor múltkori beállításait szinte teljesen át kellett állítani, hiszen sok külső tényező megváltozott azóta, illetve a hűvösebb idő miatt puhítottunk a motor futóművén, hogy jobban érezzem a gépet, ami most a legfontosabb volt. Holnap folytatjuk a tesztelést, a futóművet is élesebbre állítjuk, hogy lehessen kicsit agresszívebben menni, valamint szeretnék egy versenyszimulációt is csinálni, amikor huzamosabb ideig köröznék megállás nélkül. A csapat továbbra is profin dolgozik. Bemegyek a boxba, elmondom, hogy hogyan viselkedett a motor és pontosan tudják, hogy mit és hogyan kell állítani ahhoz, hogy még biztosabban érezzem a gépet. A motorral sem volt semmi gond. Nagyon jól haladunk a munkával."

Szerda délelőtt még nagyon úgy tűnt, hogy nem tudnak motorra ülni Talmácsi Gáborék, mivel az idő elég rossz volt, de hála az égieknek délután 2 óra körül olyan erősen kisütött a nap, hogy 1 óra alatt felszáradt az aszfalt, és kezdhették a körözést. Talma összesen 31 kört teljesített, mely során több új alkatrészt kipróbáltak, mint pl. hátsó dob, kipufogó, karburátor. Gábornak sikerült javítania a köridején is, ami a második nap már hivatalos volt, mert 6 kör erejéig feltették az időmérő szerkezetet az Apriliájára.

Talma a következőket mondta:
"Elégedett vagyok a második nappal is. Sikerült tovább fejlődnünk, ami nagyon fontos. Ha kockáztattam volna, akkor 2-3 tizeddel jobb időt is elérhettem volna, de mivel a köridő most nem számít, így butaság lett volna bevállalni egy esetleges bukást a rossz időben. Most két nap pihenő következik, majd szombat, vasárnap újra tesztelünk Valenciába, ahová szintén vadonatúj alkatrészekkel érkezik a csapat, olyannyira, hogy pontosan még én sem tudom, hogy miket fogok ott kipróbálni."