Gazdaságos Aprilia bogarak

2007.01.26. 14:59

Az Aprilia gyár sikertörténete az 1993. óta gyártott Scarabeo. Az akkoriban újdonságnak számító 50 köbcentis nagykerekű automata robogó mára a robogógyártás egyik ikonjává vált. Minden azóta gyártott nagykerekű robogó valahol a Scarabeót utánozza, amely sikeres keveréke a hagyományos és modern stíluselemeknek. 2007-re néhány változáson esett át a sikermodell, de a formai alapok az eredetivel továbbra is megegyeznek. A legolcsóbban üzemeltethető Scarabeo-változatok háromféle motorral gördülnek ki a gyárból.

A Scarabeo Street hagyományos, kétütemű, 50 köbcentis blokkjával napjaink egyik legolcsóbb robogója. Őt követi a modern, négyütemű, 50-es erőforrással szerelt Scarabeo, az 50 Four Stroke változat, míg a sort egy 100 köbcentis négyütemű zárja az erősebb blokkra vágyókat megcélozva. 2007-re minden Scarabeo új fényszórókat, áttervezett LED-es hátsólámpát, új irányjelzőket kapott fehér búrákkal. A négyütemű gépekre kis kompakt szélvédő került. A műszerfalat áttervezték, és új, könnyebb kerekek kerültek a gép alá. A gép fara keskenyebb lett, ezentúl új ülésen lovagolhatjuk meg.

A robosztus acél csőváz sok minden kibír. Elöl hidraulikus teleszkópvillák, hátul rugós tag alkotja a futóművet. Előre 220 mm-es féktárcsa kétdugattyús féknyereggel, hátra 140 mm-es dobfék került. Az utas kapaszkodók immáron szériatartozék a hátsó csomagtartón. Automata-szívató, 8 literes tank, alacsony fogyasztás, lábpajzsba integrált csomagtartó jellemzi a megújult robogócsaládot. A Scarabeókhoz számtalan extra felszerelést vásárolhatunk a gyári extralistáról a hátsó doboztól kezdve a lábtakaróig. A Street változatot fekete, olasz-kék, tört-fehér, rózsaszín és piros színekben lesz kapható. A Four Stroke változatok pedig piros, különleges zöld és szürke, valamint kék árnyalatokban parkol majd a szalonokban.