Jön a pálya ördöge

2007.02.21. 09:28

A Cagiva Mito anno a Ducati 916-os kisméretű klónjának készült. Az elfogadható áron megvásárolható 125 köbcentis, 30-36 lóerő közti teljesítményű gép hosszú idők óta a motorpiac állandó szereplője időtlen szépségű formatervével. A Cagiva mérnökei úgy vélték, ha már van egy jó formájú modelljük, miért ne tehetnének bele egy erősebb, korszerűbb motort és elgondolásukat tett követte, majd a Milánói EICMA-n bemutatkozott a Mito 500 prototípusa. Giovanni Castiglioni megígérte a publikumnak a Mito 500 sikere után, hogy 2007-ben gyártásba kerül a sportos egyhengeres négyütemű gép. A Ducati 916-os mintája alapján készült Mito vonalai még manapság is frissen hatnak, így várhatóan ez nem sokat fog változni a szériagyártás során.

A motor ötlete konkrétan ismét Giovanni Castiglioni agyában fogant meg, aki amúgy Claudio Castiglioni, azaz az MV Agusta csoport tulajdonosának fia. Később az ötlete alapján mérnökök segítségével bepróbálták az 510 köbcentis blokkot a Mito vázába, és láss csodát, alig pár módosítással máris belefért. Az egyhengeres, vízhűtéses, négyszelepes, 60 lovas négyütemű erőforrást a Husqvarna supermotóiban használta eddig a gyár. Azonban a mindössze 133 kg-os 500-as Mitoba szerelve bizony sok nagyobb, négyhengeres sportgépet megkergethet versenypályán és szerpentinen egyaránt. Az Aprilia RS250 eltűnése után ez a piaci szegmens, a könnyű, közepes teljesítményű sportmotorok szegmense teljességgel utánpótlás nélkül maradt.

Az alacsony 760 mm-es ülésmagasság kedvezni fog a kisnövésű pilótáknak, de az első sportmotort tanulógépnek vásárlók sem fognak vele rosszul járni. Ráadásul az ára kb. 1,5 millió forint körül lesz majd, mivel néhány alkatrész gyártása Indiában történik, de ez remélhetőleg nem megy a minőség rovására. A tervek szerint a Cagiva Mito 500-asból készülhet a Cagiva GP500-as motorját, a C593-at idéző replika is, melyet annak idején John Kocinski hajtott a 90-es évek elején a gyorsasági világbajnokságon. Ez a modell várhatóan jobb féket és futóművet, valamint 5 lóerővel erősebb blokkot is kap. Későbbiekben Mito 500-as bajnokság életre hívása sem elképzelhetetlen.