Még brutálisabb Brutale

2007.03.01. 10:59

Az MV Agusta már széria kivitelben is brutálisan néz ki, és legalább olyan jól is megy. Az olasz MotoCorse tuningcégnek persze mindez kevés volt, és megalkották a Brutale 990CR-t amely a Brutale 910R-en alapszik. Azonban a főtengelyen mért 136 lóerőt egészen 160 lóerőig tornázták fel, mindezt ráadásul a hátsó keréken ígérik, amely így főtengelyen a 175 lovat is elérheti. A beavatkozás kulcsa egy túlméretes henger kit, amely 909 köbcentiről 981-re növeli a lökettérfogatot a soros négyhengeresben. A gép megkapta a MotoCorse teljes titán 4-1-ben versenyrendszerét a széria 4-2-ben kivitel helyett. Persze a befecskendezést is a cég saját chipje felügyeli immáron. Az STM csúszó-kuplung megakadályozza a hátsó kerék blokkolását a magas kompressziójú blokknál durva visszaváltások alkalmával.

A széria vázat megtartották, akárcsak a teljesen állítható Marzocchi első teleszkópokat, viszont ezek aljára a MotoCorse saját villavége került amelyre passzol a 4 dugattyús radiális Brembo féknyereg. A fékszerkezet radiális főfékhengert is kapott a MotoCorse alu fékfolyadék tartályával egyetemben, valamint a versenypályára való féktárcsák sem maradtak ki. Hátra egy Öhlins rugóstag figyelt be a széria Sachs helyére, és még ennek is átalakította a belső csatornáit a tuning cég az érzékenyebb reagálás érdekében.

Az első lámpa tartók, a kormányvégek, vázcsavarok, olajbetöltő, a kipufogó csavarjai és sok más egyéb felfogató elem helyére a MotoCorse titán rögzítői kerültek. A lábtartóknál és a tükrök szárainál mart alumíniumot használtak, az idomzat a tank kivételével szénszálas anyagból készült, így nem csoda hogy a 990CR száraz tömege 169 kilóra csökkent a széria 184-ről. A motor maga fekete színt kapott, a henger és a szelepfedél vörösben virít ki a homokfújt váz közül. A csúcs alkatrészeknek megkérik az árát, a motor kompletten 10 millió forint körül kostál.