V4-es utcai Honda?

2007.03.20. 08:55

A Honda utcai motorjai közt a VFR nagy hírnévre tett szett V4-es blokkjával. Hajdanán ez a motor a sportgépek, manapság már inkább a túrasport motorok világában szerez hívet a szárnyas logóval futó japán gyárnak. Korábban a VFR testvérmodelljei (RVF RC30 és RC45) a Superbike világbajnokságokon szerepeltek szép eredménnyel, de idejük lejárt.

A V4-es koncepciót sportmotorban igyekszik újjáéleszteni a legnagyobb motorgyártó. Az elv a MotoGP-ből jött, ahol idéntől a V5-ös 990 köbcentis blokkok helyett már V4-es, 800 köbcentis erőforrásokkal futnak az RC212V versenygépek, és a hírek szerint már fejlesztés alatt áll egy utcai sportgép hasonló blokkfelépítéssel. A Honda ezzel egyedi sportmotort kínálhatna a piacon, mivel elérhető áron (a Ducati Desmosedici RR-en kívül) más nem gyárt ilyen jellegű gépet, hiszen a versenytársak csak soros négyhengeres superbike és supersport gépekkel rendelkeznek. Az újdonság akár 2007 őszén bemutatkozhat valamelyik nagyobb motorkiállításon.