Nem kellenek a 600-as szupersport motorok

2007.03.30. 11:23

A motorkerékpár vásárlók egyre jobban tartózkodnak a 600-as sportmotorok vásárlásától. Az utcai motorosok általában valami sokoldalúbb gépet keresnek. Ennek ellenére évről évre egyre sportosabbak, pályára orientáltak a 600-as gépek. Tavaly a Yamaha YZF-R6R és a Suzuki GSX-R 600, 2007-re a Honda CBR600RR és a Kawasaki ZX-6R vált kifejezetten pályára való célszerszámmá. Közös jellemzőjük a kis méret, pörgős blokk amely alul kissé nyomatékszegény, magasra rakott lábtartók, kicsi tank, és ez bizony egyre kevésbé felel meg az átlagmotorosnak. Még a sportmotor őrületéről ismert angol motorpiacon is csökkenő tendenciát mutat a 600-as sportgépek eladási darabszáma 2003 óta.

Jó példa erre a CBR600RR amely az utolsó évben majd felére esett vissza az eladott darabszámokban, míg a Honda mindenes CBR600F modellje folyamatosan magas keresletnek örvend komfortos, több mindenre használható kiképzésével. Ráadásul a legújabb CBR600RR teljesen pályaorientált gép, viszont a motorvásárlók átlagéletkora évről évre növekszik Európában, tehát nem éppen a pálya ördöge vásárlóréteg növekszik. Sajnos pont a CBR600F nem folytathatja pályafutását, mivel a szigorú Euro3-as normákat már nem tudja teljesíteni. Az eladott gépek száma idén a 25 uniós tagállamban nem haladhatja meg az 5000 darabot, jövőre pedig már egyáltalán nem lesz értékesíthető. Jó hír a típus szerelmeseinek, hogy a Honda már dolgozik az utódon.