Kicsit enduró, kicsit triál

2007.04.30. 14:36

A Scorpa kis motorgyár Franciaországban, amely eddig főként triálgépek gyártásával foglalatoskodott. Nemrég azonban új utakra merészkedett, mint a triál-quad, vagy a BMX-triál. Hasonló új hajtás az enduró-triál, azaz a T-Ride. A gyár célja az volt, hogy a triálos, könnyű építést és a masszív, huzamosabb teherbírást próbálja egyesíteni egy motorban. A T-Ride egy 250 köbcentis, négyütemű, vízhűtéses blokkal mutatkozott be, egyelőre mint koncepció modell, de sorozatgyártása a kedvező visszhangok miatt valószínűsíthető. A blokk a 2006-os Yamaha WR250F-ből érkezett, 30 lóerős és teljesíti az Euro3-as normákat is. Az endurós meneteket megkönnyítendő elektromos önindítóval is ellátták a gépet.

A súlyával nem kell szégyenkeznie egy könnyebb triálszakaszon sem hiszen mindössze 95 kilót nyom. A kis bringához minőségi alkatrészeket használtak fel. A fekete Excel felnikre minőségi Michelin triál abroncsok kerülnek. A fékekről az AJP gondoskodik, míg a műszerfal egy pofás kis digitális darab lett. A 7 literes tankkal akár 200 kilométert is megtehetünk, persze erősebb terepszakaszokból kevesebb jön csak ki. A nagyon keskeny ülés miatt várhatóan a 850 mm-es ülésmagasság az alacsonyabbnak sem jelent majd gondot. Sajnos a motornak egy gondja akadhat méghozzá az ára, amely a hírek szerint elérheti a 1,8 millió forintot is.