Gadea nyert kedvenc pályáján

2007.05.21. 08:29

Mattia Pasininek és Talmácsi Gábornak ment a legjobban az edzés pénteken a fiatal brit Bradley Smithen kívül. Pénteken Talma új körrekorddal még az első helyen állt, de szombatra úgy elállították motorját, hogy alig sikerült kijavítani, és mindössze a nyolcadik helyről indulhatott. A rajttól Koyama, Pasini, Smith, Gadea sorrendben lőttel ki a pilóták, Talma a 10-12. hely körül jött el. Pasini már az első körben az élre állt, és hamarosan 50-60 méteres előnyt szerzett, Talma a 9. helyen motorozott a Pasinit üldöző nyolcfős boly végén. A második helyre Gadea jött fel, sőt elkezdte csökkenteni Pasinivel szembeni hátrányát. A 4. körben Smith Koyamát előzte meg a harmadik helyért. A Faubel-Talma páros folyamatosan előzött, De Rosát és Koyamát letudva feljöttek az 5-6. helyre. 15 körrel a vége előtt Talmának sikerült Faubelt is megelőznie, és az első négyes nyomába eredt, majd három másodperces hátrányból. Ez a négyes azonban nagyon elment, lehetetlen volt Talma jelenlegi motorjával utolérni, sőt a csoportjában lévő vetélytársakkal is alaposan meg kellett küzdenie.

Gadea haladt az élen, mögötte Pasini, Pesek és Bradley Smith volt még a vezető csoportban a verseny vége felé. Pasini és Gadea oda-vissza előzgették egymást, de öt körrel a leintés előtt ismét megállt Pasini motorja, ezzel Talma az ötödik helyre jött fel. Pasini idén negyedszer esett ki géphiba miatt! Talmának Pablo Nietóval kellett megküzdenie a negyedik helyért és ez három körrel a vége előtt sikerült is neki. Az előzés után nagyon rákapcsolt, és az utolsó körre pár méteres, de nem megnyugtató előnyt szerzett. Az élen Gadea haladt, Pesek és Smith kis hátránnyal lemaradva tőle egymással próbáltak még valamit kezdeni. Talma megőrizte a negyedik helyét, ezzel maradt a világbajnoki pontverseny második helyén, amelyet jelenleg Pesek vezet 9 pontos előnnyel Talma előtt.

Talma nyilatkozata:
"Örülök a 4. helynek, minden tőlem telhetőt megtettem. Sok gondunk volt a hétvégén. A warm up után majdnem elsírtam magam annyira rossz volt a gép. Nem volt más választásunk, rizikóznunk kellett, ami szerencsére bejött. A rajtnál a kuplung miatt visszacsúsztam a 12. hely környékére. Nem volt egyszerű előre jönni, de mindent megtettem, hogy minél előrébb végezzek. A 4. hellyel megőriztem a 2. helyet a tabellán, és növeltem is az előnyömet Faubelhez képest."