Gilera Nexus kicsiben

2007.05.24. 08:43

A Gilera Nexus a sportos nagyrobogók terén etalonnak számít. 2003-as megjelenésekor forradalmasította a robogók manőverezhetőségét, kezelhetőségét, mivel majdnem úgy viselkedett, mint egy nagy motor. Mindez sok fiatalnak tetszik, de ők koruknál fogva nem vezethetnek még ekkora motort. A Gilera úgy gondolta, ők és a munkába ingázók lehetnek az új 125-ös Nexus vásárlóközönsége. A sportos Nexus ezért egy 14,5 lóerős Piaggio LEADER blokkot kapott, így Európa sok országában külön jogosítvány nélkül érhető el a bőséges helykínálatot nyújtó maxirobogó kényelme. Az egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses SOHC blokk katalizátorával teljesíti az Euro3-as normákat. A Nexus 125-ös végsebessége az automata váltóval, és röpsúlyos kuplunggal eléri 103 km/h-t.

A Nexus 125 formára majdnem tökéletesen megegyezik az 500-as nagytesóval. Az igazi újdonság az ülés alatt található. A csomagtartót újratervezték, ezáltal egy teljes méretű zárt sisak is elfér már benne egy nyitottal egyetemben. A motor a 250-es Nexus acél csővázát használja, melybe előre 35 mm-es hagyományos teleszkópvillák, hátra dupla rugós tagok kerültek.

A kisebb sebességhez elegendőnek tűnik az egyetlen, 260 mm-es első és 240 mm-es hátsó féktárcsa, kétdugattyús féknyergekkel. A Nexus 500-tól eltérően előre is csak 14 colos kerék került, 120/70 méretben, míg hátul a jól ismert 140/60-14 méretű abroncs található. A műszerfal és a műszerek a két nagyobb testvérnél használatosakkal egyezik meg. A motor tömege sem sokat csökkent a kisebb motorral, menetkészen 186 kilót nyom, ehhez 4 liter/100 km fogyasztást ígér a gyártó. Piros és sötétkék színekben lesz kapható.