Transzkontinentális szupersportmotor

2007.05.24. 10:53

Tavaly ősszel nem aprózta el a Kawasaki. A 2007-es újdonságok mellett már a 2008-as gépek közül is kitoltak kettőt a kifutóra, köztük az 1400GTR-t. Ezt a hatalmas malacot, mely méretét meghazudtoló módon gyorsul - és áll meg.

A túragép testében a Kawasaki ZZR 1400-ból érkezett blokk rejtőzik, mely immár változó szelepvezérlést (VVT) kapott, hogy a teljes fordulatszám-tartományban optimális legyen a nyomatékátadás. 136 Nm-es nyomatékmaximumával el lehet képzelni, hogy úgy húz majd a GTR mint a mozdony. A futóműbe is érkeztek sportos elemek, a masszív, mégis könnyű alumínium vázhoz elöl a sportgépek számára is ínyencségnek számító, állítható fordított teleszkópok kapcsolódnak. Hátul túragépesebb a GTR, a Kawasaki kardántengellyel kombinált Tetra-karos megoldásával.

A túrás kényelem már a képekről lerí, amit csak tovább fokoz, hogy az abroncsnyomás leolvasható a műszerfalról, vagy a Kawasaki intelligens indítórendszere, a KIPASS rendszer, mely kulcs nélküli indítást tesz lehetővé.

Bár a Kawasaki 2008-as modellként jelölte meg az 1400GTR-t, akár idén is tervezhettek túrát ezzel a lehengerlő motorral, mivel már júliustól kapható lesz a hazai Kawasaki-márkakereskedésekben is.