Medvearcú háromlábú rém

2007.05.31. 05:07

A Gilera - a Piaggio csoporthoz tartozó márka - sem maradhatott ki a háromkerekű őrületből, amelyet az MP3 indított el még tavaly. A Fuoco 500ie-t, mint a legvadabb kiállású, legerősebb blokkal szerelt MP3-klónt mutatta be az EICMA-n a Gilera, mely most sorozatgyártásba került. A Fuoco eleje teljesen más mint a Piaggio MP3. Sokkal agresszívabb a vérszomjas medvéhez hasonlító öt kerek lámpaszemével, harapásra álló ütközőrácsos szájával. Kettő ezekből a lámpákból off-road jellegű lámpavédőt is kapott. Nagyon karakteresre sikerült az áttervezett homlokfal. A hatalmas, kissé hátrahúzott kormány sportos vezetési pozíciót nyújt, a tízküllős fekete felnik szintén a sportosság látszatát erősítik. Az első idom és szélvédő elegendő védelmet nyújt a pilótának sokféle időjárási körülmény közt. Az MP3-tól eltérően a hátsó traktus minimalista, némi műanyag és vázcső keveréke. Nagyon hasznos kiegészítő a hátsó csomagtartó és a kapaszkodó. Az ülés magasságában osztott, széles, kényelmes darabnak tűnik.

Az idomok alatt a Piaggio MP3-nál megismert futóműtechnika lapul. A Master 500ie legújabb változata 492 köbcentis, négyszelepes, vízhűtéses, egyhengeres és két gyújtógyertyás erőforrás, benzinbefecskendezővel és Euro3-as katalizátorral. Az új motor szintén 40 lóerőt teljesít, mint a 460 köbcentis előd, de nyomatéka 42 Nm-re nőtt 5500-as fordulaton. A Fuoco végsebessége 145 km/h körül van. A futómű teljesen egyedi a két első, egy hátsó kerék megoldás miatt. Előre egy parallelogramma rendszerű, négy alumínium kart magába foglaló, tiltó mechanizmussal ellátott műszaki csemege került. Ezzel a Fuoco 500ie nagyon stabil, eszméletlenül kanyarodik, és ugyanolyan könnyen vezethető, mint egy hagyományos robogó. Az első futóműben egy zárószerkezet is található, amely állványon egyenes állásban képes rögzíteni a motort. A hátsó futóművet két hagyományos rugóstag alkotja, melyek előfeszítése állítható.

Elöl a 12 colos kerekeken 120/70-12 méretű Pirelli abroncsok feszülnek, hátul ugyan ettől a gyártótól 140/70-14 méretű gumi található. A fékezésről három darab 240 mm-es féktárcsa gondoskodik, kétdugattyús féknyergekkel. A hajtás a robogóknál megszokott röpsúlyos kuplung automata nyomatékváltóval, szíjhajtással. A Fuoco tömege nem kevés, 244 kg szárazon. 12 literes üzemanyagtankja kb. 250 km-es hatótávot engedélyez a járműnek. A Fuoco 500ie hamarosan vörös, szürke és fekete színekben lesz kapható. Gyári extrák egész sorával szerelhetjük fel motorunkat: 42 literes hátsó doboz, hátizsák a csomagtartóra, állítható szélvédő, kézvédő, TomTom navigációs rendszer, lábtakaró, motortakaró és elektronikus riasztó.