Jönnek a kínai nagymotorok

2007.06.13. 08:42

A kínaiak mindig a gagyik gyártásával kezdik, de ne feledjük, valaha a világ motorkerékpár ipara ezt gondolta a japán gépekről is, melyek most a technológiájukkal a motoripar vezető márkáit adják. Korábban csak robogók és kis köbcentis motorok kerültek ki a kínai gyárakból, most a Zongshen, a legnagyobb kínai motorgyártó, a 250GS-el az első komolyabb motorkerékpárt veti be az európai piacokon. A motor kinézetre egy 20 évvel ezelőtti Kawasaki GPZ 250-esre hasonlít. A meghajtásról egy 230 köbcentis, léghűtéses négyütemű egyhengeres blokk gondoskodik, amely egész figyelemre méltó 18 lóerőt ad le 7000-es percenkénti fordulaton. A blokk őse egyébként korábban Suzuki modellekben szolgált.

A nagy 20 literes tankot és 3,5 literes fogyasztást nézve akár 570 km-es hatótávot is elérhetünk a kínai géppel! Mindez ideális városi bejáró motorrá teszi a 250GS-t. Ebben nagy segítség lesz a viszonylag könnyű tömege (166 kg), kompakt mérete és az alacsony ülésmagassága. A GS250 előre fordított teleszkópvillákat, hátra központi rugóstagot kapott, melynek rugó-előfeszítése állítható. Fékek terén sincs mit szégyenkeznie, előre két tárcsafék került 305 mm-es átmérővel, és dupla dugattyús féknyergekkel, hátul pedig 235 mm-es féktárcsa található, ugyancsak két dugattyús féknyereggel. A motor 110/70-17 és 140/70-17 abroncsokon gurul. A Zongshen jóval egy millió forint alatt árulja portékáját, egyelőre csak néhány európai országban.