A Kymco 125-ös ágyúja

2007.06.20. 07:46

A Kymco a robogó gyártásban megszerzett neve után újabb területen próbálkozik. A következő lépcsőfok a kismotorgyártás. Az egyik első modelljük az idén bemutatott, manapság már kapható Kymco Quannon 125-ös sportmotor. A blokk egy levegő-olaj hűtéses 125 köbcentis négyütemű, egyhengeres OHC erőforrás, amely 13 lóerőt és 10Nm-t teljesít. Elektronikus gyújtás, elektromos önindító, 5 sebességes váltó szolgálja a kényelmet a kis gépen. Az acél hídváz szerkezethez elöl hagyományos teleszkópvillák, hátul a szintén acél lengővillához központi rugóstag csatlakozik. Az így felépült futóművön 17 colos kerekeken gurul a Quannon. Elöl 110/80-17 hátul 140/80-17 méretű gumiabroncsokat találunk.

Féktárcsából kettő került a motorra: 276 mm-es első, és 220 mm-es hátsó. Elöl kétdugattyús féknyereg fogja közre a tárcsát. A műszerfal digitális-analóg kombináció. A pillanatnyi sebességet és egyéb információkat a digitális, míg a fordulatszámot az analóg óra mutatja. Dupla csík első lámpák, és meredek szélvédő fokozzák a sportosság látványát a gépen. Az ülés és a 13 literes tank kialakítása is hasonlóan sportos érzetet próbál meg kelteni a kezdőknek szánt kis sportmotoron. A motor száraz tömege 137 kiló. Az ára várhatóan 700 ezer forint alatt marad és közvetlen ellenfele lesz a Honda CBR125-ösének.