Újhullámos Kymco Super8

2007.06.22. 08:22

A Kymco már nagyhatalomnak számít az olcsó, ámbár tűrhető műszaki állapotú robogók terén. Most a Super8-as kapott új, tisztább motorokat és némileg megújult külsőt, valamint jobb felszereltséget. Az új blokkok közül az 50 köbcentis is négyütemű, léghűtéses és megfelel az Euro3-as normáknak. Teljesítménye 3,7 lóerő. A nagyobbik, 125-ös egyhengeres négyütemű szintén teljesíti az Euro3-as normákat, és 9,6 lóerőt szabadít a fokozatmentes automata váltóra. Mindkét modellen röpsúlyos kuplung kapcsolja a motort a váltóhoz. A gépek felszereltsége teljes. Nagy méretű csomagtartó az ülés alatt, nagy lábtartó deszka és külön kihajtható utas lábtartó, csomagkampó a lábvédő pajzson, multifunkcionális műszerfal és sportos első szélvédő.

Az indítás természetesen teljesen automatikusan, gombnyomásra történik. A futóművet elöl hagyományos teleszkópvilla pár, hátul dupla rugóstag alkotja. Előre komoly, hullámos féktárcsa került, hátul szerényebb dobfék szolgál. A gépek a rossz városi utakhoz jól passzoló 14 colos kerekeken gurulnak, elöl 100/80-14, hátul 120/80-14 méretű abroncsokon. A kisebbik modell tömege 108, a nagyobbiké 117 kilogramm. Az ülésmagasság 780 mm mindössze, amely igen felhasználóbarát. A motorok ára a Kymco modellekéhez képest kicsit magasabb, de azért barátságos marad. A sportos, nagy kerekű gépek remélhetőleg hamarosan felbukkannak a hazai kereskedésekben is.