Honda krosszgép, majdnem profiknak

2007.07.09. 14:16

Mindössze tavaly került bemutatásra a Honda új CRF230F krosszmotorja, amellyel már akár félprofi versenyeken is rajthoz állhatnak a sportág kedvelői. A blokk a már Japánban közkedvelt SL230 túraenduróból került a CRF-be. A 223 köbcentis, négyütemű, léghűtéses, kétszelepes egyhengeres erőforrás majdnem 19 lóerőt nyom a fékpadon. Lágy teljesítmény leadása, és elpusztíthatatlan volta miatt nem sok fejfájást okoz a kevésbé gyakorlott krosszozóknak, de a profiknak is elegendő lehet egy könnyed csapatásra. Elektromos önindító, 26 mm-es karburátor, elektronikus gyújtás és 6 sebességes váltó képezik még a krosszmotor alapjait.

A váz ugyan nagy szilárdságú acélból készül, a hátsó lengővilla azonban már alumínium. Az első futómű elem 37 mm belsőcső átmérőjű Showa teleszkópvilla pár, míg hátul Pro-Link rendszerre kapcsolt Showa központi rugóstag dolgozik. Innét már tárcsafék (240 mm) jár a krosszmotorokhoz a Hondánál első féknek, hátul viszont maradt a bevált dobfék. Gyújtáskulcs, 865 mm magas ülés, levehető rajtszámtartó, és fokozottan ütésálló műanyag idomok szolgálják a krosszozás követelményeit. A motor igazi nagy krosszos kerekeket kapott 21 colos első, és 18 colos hátsó átmérővel. 2008-ra igazi újdonság mindössze a keskenyebb ülés, és üzemanyagtank, valamint az új formájú kormány. Mindezek a pilóta vezetési komfortján javítanak. A motort természetesen a Honda gyári piros színében vehetjük meg, versenygépeket idéző matricázással.