A Honda CRF150R/R2 nem sokban változott 2008-ra

2007.07.05. 01:23

Mindössze 2007 közepén mutatkozott be a Honda vadonatúj krosszmotor modellpárosa, a CRF150R/R2. A két gép a 80-as kétütemű osztály leváltására született. A kisebb kerekű CRF150R és a nagyobb kerekű CRF150R2 az első igazán versenyzésre való motorok a Honda krossz palettáján. Minden megvan benne, amelyet a nagyobb Honda krosszgépektől várhatunk. A blokk egy modern, 149 köbcentis, négyütemű, négyszelepes egyhengeres Unicam egység, amely mindössze 19,8 kilót nyom és 22,5 lóerőt teljesít. A 32 mm átmérőjű Keihin karburátor már síktolattyús, amely igen jó gázreakciót eredményez versenytempóban is. Az motor 5 sebességes váltón át hajtja meg a hátsó kereket.

A modern blokk köré egy teljesen új acélvázat kreáltak, nagy átmérőjű csövekből. A segédváz lecsavarozható. A villabefogók alumíniumból készülnek, csakúgy, mint a hátsó lengővilla. A futómű is teljesen a nagyokat idézi. Előre 37 mm belsőcső átmérőjű Showa kazettás teleszkópvillák, míg hátra Showa központi rugóstag került. Az első villán a húzó és nyomó csillapítás, a hátsó rugóstagon minden paraméter külön állítható. A könnyű kerekek a CRF150R modellen elöl 17, hátul 14 collosak, a CRF150R2-esen pedig 19 és 17 coll átmérőjűek. A fékek természetesen már mindkét keréken tárcsák, elöl 220 mm, hátul 190 mm átmérővel. A fékkar és a főfékhenger egyenesen a nemrég világbajnoki résztvevőnek számító CR125R/CR250R modellekről érkezett. A nagy légszűrőház, a Dunlop versenygumik, a minőségi alu kormány, a csúszásgátlóval bevont ülés, és a pályákat idéző műanyag burkolat és matricázás mind-mind a nagyobb krosszgépekre jellemző felszereltséget idéz. A CRF150R és R2 modellek kizárólag Honda pirosban vásárolhatók meg.