Forradalmi Buell sportgép

2007.07.12. 08:27

A Buell motorkerékpár gyár úgy tűnik szakítani készül hagyományaival, legalábbis azokkal, amelyek a sportmotorokat illeti. A főként Harley-Davidson alapokra építkező amerikai gyártó egy teljesen új, nagy kapacitású sportmotort jelentett be Buell 1125R néven. A Buell kínálatában elsőként vízhűtést kapó négyütemű, teljesen új V2-es blokk a gyár állítása szerint 146 lóerőt pumpál a hátsó kerék felé, amely igencsak meredek teljesítmény érték, főként ha az európai és a japán konkurensek adataival vetjük össze. A V2 motor hengerei 72 fokos szöget zárnak be egymással, és a Rotax fejlesztette az amerikai gyártó számára, ahogy történt ez az Aprilia blokkjainál, és a BMW F800 esetében. Most a Buell a sportgépeinek legendásan jó kezelhetőségét ötvözte egy teljesen új high-tech motorblokkal.

A motor teljesen új vázat kapott, amely követi a Buell gondolkodásmódját, azaz az üzemanyagot a vázban tárolja a gép. A hegyes, 21 fokos kormányszög a Firebolt modelltől származik, melynek gyártása 2008-ra megszűnik. A sportmotor mindössze 170 kilót nyom szárazon, és 200 kilót teljesen menetkészen, amellyel igencsak versenyképes lehet bárhol, versenypályán és közúton egyaránt. A 1125R más méreteiben is igen kompakt, tengelytávja mindössze 1385 mm. A rövid kialakítást a hegyes kormányszög és a motor oldalára kihelyezett hűtőradiátorai segítették elő. A Buell a fékekben mindig különc volt, most sem tett másként. Az újdonság egyetlen elülső, az első kerék felnijének peremére szerelt féktárcsát, és 8 dugattyús féknyerget jelent. A könnyűfém hátsó lengővilla szintén teljesen új darab. Az erőátvitelről a Buell hagyományok szerint szíj gondoskodik, csúszó-kuplunggal megspékelve. A Buell 1125R novemberben kerülhet a szalonokba.