A legnagyobb háromkerekű robogó

2007.07.27. 08:09

A Piaggio az MP3 piacra dobását követő 9 hónapban 15.000 MP3 250-est adott el, amely váratlan piaci sikernek bizonyult. A stratégák szerint egy nagyobb blokk hiányzott csak a még jobb üzleti szerepléshez. A háromkerekű robogót megalkotó mérnökök nem sokat tétováztak és belenyúltak a konszern blokkokat gyártó kínálatába, és egy 400-as erőforrást előrántva, egy nagyobb blokkot raktak a már ismert ruha alá. Az új Master 400-as blokk, amely négyütemű, vízhűtéses, elektronikus befecskendezős, és négyszelepes, 34 lóerőt szabadít 7500-as fordulaton a hátsó kerékre. A maximális nyomaték 38 Nm 5500-as fordulaton. Természetesen teljesíti az Euro3-as környezetvédelmi normákat az új motor is.

Kell is a nagyobb motor a szárazon 244 kiló tömegű háromkerekű robogónak. Viszont ennyi erővel, már nem csak a város, illetve város körüli utak járműve lehet az új Piaggio MP3 400ie, hanem bátran elindulhatunk vele kisebb-nagyobb túrákra. A dupla első kerekével az MP3 jóval biztonságosabban halad át úthibákon, villamos síneken és egyéb útakadályokon egy hagyományos robogóhoz hasonlítva. Méretes szélvédő és nagyméretű ülés alatti tároló rekesz szolgálja az utasok kényelmét. 65 mm-el nőtt a tengelytáv a 250-es változathoz képest. Ennek egyik legfőbb oka a nagyobb, 14 colos 140/70-es abronccsal szerelt hátsó kerék. Mindezek hatására az úttartás egyenesben és kanyarban még tovább javult menetközben, vagy fékezéskor egyaránt. A négykarú alumínium paralelogramma első futómű félelmetesen jó stabilitást garantál a háromkerekű robogónak. A váz maradt a jól ismert acél csőváz, melyet számítógépes végeselem analízissel alakítottak ki. Természetesen az MP3 400-as változatát is számos gyári extrával szerelhetjük fel, mint a nagyobb szélvédő, a fűthető lábtakaró, a GPS rendszer, a hátsó 48 literes csomagtartódoboz, avagy az elektronikus riasztó rendszer. Ezüst, piros és világoskék színekben lesz kapható az első hónapokban az új MP3 400ie.