Suzuki Sixteen

2007.07.30. 08:28

A Suzukinak nem volt igazán jó, versenyképes járműve az 50 köbcenti feletti, de 200 köbcenti alatti robogó kategóriában. Nagykerekű modern robogója meg végképp nem létezett a japán gyárnak. Ráadásul már az Aprilia Scarabeo, Piaggo Beverly olaszországi sikereiből látható volt, hogy igen nagy a kereslet nagykerekű, környezetbarát, kedvező árú robogókra. A Suzuki az igény felismerése után alkotta meg a SIXteen 125/150 modellpárost. A felhasznált blokkok közül a kisebbik 124, a nagyobbik 156 köbcentis. Közös jellemzőjük az egyhengeres, vízhűtéses, négyütemű, SOHC, benzinbefecskendezéses műszaki kivitel, természetesen Euro3-as normákat teljesítő katalizátorral. A gyár egyelőre nem adott meg teljesítmény adatokat a két motorblokkra. A 8,5 literes üzemanyagtankkal a SIXteen akár 300 km-es távolságot is megtehet vegyes használatban, de városban is elmegy 250 km-t egy feltöltéssel. A motor ereje egy automata röpsúlyos váltón és kuplungon keresztül kerül a hátsó kerékre.

A SIXteen, azaz tizenhat nem a célcsoport éveinek számáról kapta nevét. Igaz ugyan, hogy a fiataloknak, városba munkába járóknak szánja a Suzuki, de az elnevezés a 16 colos kerekeire utal, amellyel újdonság a Suzuki robogó kínálatában. Elöl 100/80-as, hátul 120/80-as abroncsokat húztak a 16 colos felnikre. A megállásról mindkét keréken tárcsafék gondoskodik, kombinált kivitelben, azaz a jobb fék kar meghúzására csak az első, a bal fékkar érintésére mindkét tárcsaféken aktivizálódik a hidraulikus fékszerkezet. A járművek tömege egyaránt 135 kiló szárazon. A 800 mm-es ülésmagasság szinte bárki számára elegendő lesz a biztos talajfogáshoz. A csomagokat az ülés alatti csomagtérbe, vagy kisebb méretben az elülső pajzson lévő zárható kis rekeszbe pakolhatjuk, illetve a szintén a pajzsra helyezett csomagtartó kampóra akaszthatjuk. A műszerfalról minden szükséges információt leolvashatunk, még egy kis lámpa is figyelmeztet a minden 4000 km után esedékes olajcserére. Az új SIXteenek fekete, fehér, ezüst és kék színekben kaphatók, a siker kérdése az ár természetesen.