Vázproblémák a Kawasaki ER-6-on

2007.08.07. 07:25

A Kawasaki ER6-osnak rövid pályafutása ideje alatt igazán szép rajongó tábora keletkezett, talán nem véletlen, sokan megkedvelték a fürge, kategóriájában erős és viszonylag takarékosan üzemeltethető gépet. Magyarországon is, mint a világon szerte, igen sok ER6-os talált gazdára, ezért a nemrégiben felmerült vázproblémák bizony sok tulajdonost foglalkoztatnak. A probléma a motorblokk és a váz jobb oldali felfogatási pontján keletkezhet, ahol a vázcső körül öleli a hengert, a vázszám táblája mögötti részen. Az ismert esetek szerint a tartófül elrozsdásodhat, súlyosabb esetben deformálódhat. A problémát nehéz felfedezni, és a burkolt ER6-F modellt alaposan meg kell bontani hozzá. Mind Európában, mind az Egyesült Királyságban számos ilyen esetet jeleztek már. A legtöbb esetben csak egyszerű festési és rozsdásodási problémákat jeleztek a hegesztési varraton és környékén a Kawasaki kereskedők felé.

Történt azonban már olyan eset, ahol a gépen vázat kellett cserélni, annyira meggyengült a felfogató fül. Egyes vélemények szerint a váz szélesebbnek tűnik, mint a blokk, és fennmaradó kis távolság miatt a blokk tartócsavar állandóan csavarja a felfogató fület és nyírja a hegesztést. A folyamatos ellenőrzés, és megfelelő nyomatékkal történő utánhúzás megelőzheti a probléma kialakulását. A Kawasaki álláspontja szerint a problémát főként a nem gyári, után gyártott bukógombák felszerelése okozza. Az álláspont kissé érdekesnek tűnik, mivel voltak olyan vásárlók, akiknél akkor is előjött a rozsdásodás, ha nem szereltek fel bukógombát. Remélhetőleg a Kawasaki Europe megfelelő komolysággal kezeli az ER6-os vázzal kapcsolatos problémákat a jövőben.