Megvan a Yamaha Tenere utódja!

2007.09.14. 08:21

A Yamaha legendás ,egyhengeres XT600 Tenere motorja rengeteg túrázni vágyó, egyhengeresmotor-kedvelőt vonzott magához. Sokáig utód nélkül maradt a Tenere a Yamaha kínálatában, de most végre az új 660-as egyhengeres blokk alapjaira építkezve elkészítették a legújabb XT sorozat túra variációját. A motor alapvetően aszfaltos túrázásra ajánlott, de ha egy-egy szakaszt földúton kell megtenni, akkor sem jön zavarba. Külsőre szinte egyből látszik, hogy nemcsak aszfaltra tervezték. A motor tele van műanyag védőelemekkel, így egy kisebb bukás a terepen nem teszi mozgásképtelenné. Az ülés alá felhúzott kipufogó nem ér le, szintén nem sérül. A túrázáshoz jó kiegészítő a multireflektor és a nagy méretű első szélvédő.

A meghajtásról a Yamaha jól ismert mindenes egyhengeres, négyszelepes, vízhűtéses 660 köbcentis blokkja gondoskodik. Ez a blokk alapesetben 48 lóerős, egyelőre a Teneréhez nem adott meg lóerő értékeket a gyártó. Az erőátvitel ugyanúgy 5 sebességes váltóval és lánccal történik. Az üzemanyagtank viszont 22 literesre növekedett, amellyel a hatótáv 400 km felett alakul. A 90/90-21 és 130/80-17 méretű gumik szokványos enduró méretek. A fék viszont extra, mivel előre egy dupla 298 mm-es féktárcsa került kétdugattyús féknyereggel, hátul pedig egyetlen 245 mm-es tárcsafék szolgál. Az ülésmagasság nem alacsony, egészen 895 mm-re kell felkapaszkodnia a túrázásra vágyónak. Cserébe viszonylag csekély, 183 kilogramm tömegű motort kell mozgatnia az XT660Z Tenere személyében. 2008-ra a stílusos Yamaha fehér-piros, egy fekete, és egy extrém sivatagi fényezésben lehet megvásárolni a legendás egyhengeres túramotor modernkori reinkarnációját.