Játszós motor a KTM-től

2007.10.05. 09:28

A KTM a párizsi motorkiállításon a többi széria motorkerékpárja mellett egy az új 690-es egyhengeres köré épülő koncepció motort is bemutatott. A Stunt 690 névre keresztelt alkotás formaterve egyenesen a „baltás” művésztől, a KTM főtervezőjétől, Gerald Kiska-tól ered. A szokatlan tanulmány motorra minden olyat extrát ráraktak, amely egy utcai streetfighter játszós motornál hasznos lehet. A KTM ezzel a géppel a napjaink városi életstílusát akarta bemutatni egy olyan motoros számára, aki többet halad az egyik (első vagy hátsó) kerekén a motornak, mint sem a hagyományos kettőn egyszerre. A 653 köbcentis LC4 690-es blokkot a maximális nyomatékra állították be alacsony fordulatszámon. A motoron rengeteg extrát találunk. A legfeltűnőbb talán az újonnan fejlesztett egykarú hátsó lengővilla. Az Akrapovic rendszer, és az átprogramozott motorvezérlés valószínűleg további plusz nyomatékhoz segíti az akrobata mutatványokra szánt bemutató gépet.

Egyelőre a motoron nincs semmilyen lámpa. Az utcai változatán, ha KTM mégis piacra dobja, ezek a kötelező felszerelések rajta lesznek. Természetesen a gépet ellátták még számos egyéb gyári extrával, úgy mint a narancs-arany lábtartók, alsó és felső villabefogók, kormányvégek, valamint egy újszerű bukórács-gomba kombinációval. Egy a motoros kaszkadőrök által használt hátsó kiállót is felszereltek a Stunt 690-esre. Az egész motor látványos fehér fényezést, és szürke-narancs matrica szettet kapott. A könnyebb kerekek, a Renthal alu kormány már csak hab a tortán. Az egykerekezéshez le van áttételezve a lánckerék sor, főleg a hátsó hatalmas lánckeréken figyelhető ez meg. Az első kerékre állást az egyedi első radiális 4 dugattyús féknyereg segíti elő a hatalmas tárcsán. Azt, hogy a bemutató gépet vajon utcai változatban is kihozza-e a gyár, még nem lehet tudni. De nagy a valószínűsége annak, hogy egy Duke alapjaira készült, sok extrával felszerelt játszós motort hamarosan megvásárolhatunk a KTM szalonokban.