A KTM új enduró motorja

2007.10.12. 08:30

A KTM gyár történelmében az LC4 supermoto mellett talán még nagyobb múltra tekint vissza a szintén legendás LC4 Enduro modell. A régi 600/620/640-es gépel többféle változatban közel 20 éve át készültek az osztrák gyárban. Ilyen örökségnek nem könnyű megfelelni. Az új 690 Enduro blokkját a jól ismert modern LC4-es blokk adja, ebben a variációban 62 lóerő teljesítménnyel. A váz, a segédváz hasonlatos a 690 supermotóhoz, ellenben a hátsó lengővilla a 690 SMC-ével egyezik meg. Az enduró modellnek 12 literes a tankja, de a hátsó segédvázra póttank szerelhető gyárilag, amely a hosszútávú enduró versenyek alaptartozéka. A 690 Enduróra elöl 21, hátul 18 colos kerekek kerültek, a géphez passzoló mintázatú abroncsokkal. Enduró gépekhez mérten méretes, 300 mm-es első féktárcsa üzemel a motoron, kétdugattyús féknyereggel. Hátra megfelelt a 240 mm-es féktárcsa is. A 690 Enduro további részletei a későbbiekben látnak napvilágot, mikor a modell sorozatgyártása beindul.