Bajnokmotor a Ducatitól

2007.10.29. 00:47

A Ducati a nemrég elnyert MotoGP-világbajnoki cím tiszteletére mutatta be a Ducati Monster S4R S legújabb változatát, a Tricolore-t. A Ducati hagyományaiban korábban már felbukkant ezt az olasz szívekre ható színkombináció az F1 750 és 851-es modelleknél, illetve idén a 1098-as Tricolore változaton csodálhattuk meg. A 2008-as modellnek számító S4R S Special Edition is a legendás Tricolore színben debütált. Az új változat fényezése az olasz nemzeti színeket és motorsport iránti elkötelezettségüket hordozza magában. A modell a Monster változat jelenlegi csúcsmodellje lesz egyben.

Motorja a jól ismert 998 köbcentis L2-es vízhűtéses, hengerenként négyszelepes Testastretta blokk, 100 mm-es furattal és 63,5 mm-es lökettel. Ebben a konfigurációban 130 lóerőt teljesít 9500-as percenkénti fordulatnál, 104 Nm-es maximális nyomatékát pedig 7500-nál adja le. Szárazkuplung, 6 sebességes váltó és lánchajtás képezi az erőátvitel további részét. A Monster S4R S már katalizátoros kipufogót, és Euro3-nak megfelelően programozott Marelli befecskendező rendszert és motorelektronikát kapott. A félszárazon mindössze 177 kilogramm tömegű Tricolore-be teljesen állítható Öhlins első teleszkópvillák és Öhlins hátsó rugóstag került. A kerekek extra könnyű darabok, formailag 5 Y-küllős kivitelben készülnek. Az első fékrendszert a Brembo szállítja, 320 mm-es tárcsákkal, radiális felfogatású 4 dugattyús féknyergekkel, négy külön fékbetéttel nyergenként. A ráadást a szénszálas anyagból készült kipufogó takarólemez, a kipufogó hővédője, az első sárvédő, a hűtőtakarók és a vezérmű fedele adja, mind-mind a fekete aranyból gyártva.