Honda Evo6 az izombringa

2007.10.30. 09:04

A Honda egy Gold Wing alapú csupasz sportos motort szándékozik bemutatni a Tokió motorshow-n. A motor egyelőre koncepció modell lesz, de a Honda egy erre a modellre épülő ellenfelet kíván bemutatni olyan gépek ellen, mint a Suzuki B-King vagy a Kawasaki Z1400-as. A tokiói kiállítás hagyományosan a japán tervezők legvadabb koncepció modelljeinek színtere. A Honda az Evo6-os tanulmányba a Gold Wing 6 hengeres 1832 köbcentis boxer motorját építi be. A blokkot azonban jelentősen áthangolták, hiszen hengerenként külön szívótölcsért kapott, és helyzete is jóval sportosabb az Evo6 vázában. A hengerfej is átmehetett némi módosításon, bár valószínűleg a SOHC vezérlés és a hengerenkénti 2 szelep maradt a régi. Az egyedi kipufogó leömlők és szívótraktus szintén más, mint amit a Gold Wingtől megszokhattunk. Sőt még változtatható szelepvezérlés is belekerülhet a blokkba, de a pontos specifikációt későbbre tartogatja a Honda.

A motor ugyan régebbi Honda alkatrész, de a váz a Honda nemrég szabadalmaztatott eljárással készülő, és talán majd az új V4-es motorján is látható vázhoz hasonlít. A váz külön első részből áll, mely a kormánynyakat és a blokkot kapcsolja össze, illetve egy hátsó rész illeszkedik a blokk alsó részéhez, ide kapcsolódik az egykarú lengővilla bekötési pontja, illetve a lábtartók is ehhez az elemhez rögzülnek. A motorblokkhoz egy teljesen új hatsebességes váltó kapcsolódik automatikus kuplungszerkezettel. A váltás a kormányról történik, nyomógombokkal. A váltó működhet teljesen automata üzemmódban is. A váltó és a motorblokk módosítások egy része minden bizonnyal az új Gold Wingbe is átkerül majd. A koncepció modellen egykarú hátsó lengővillán polírozott alumínium kerék pihen, és hátsó vázrész két oldalához támaszkodnak a hátsó rugóstagok alsó bekötési pontjai. Az első teleszkópok fordítottak és négydugattyús féknyergek kombinált ABS rendszerrel lettek felszerelve a Hondánál megszokott módon. A motor nem sok idomot hordoz magán. Az egyenes kormány, a drága villaösszekötő, és az 5 LED-es első lámpa nem igazán teszi valószínűvé, hogy az Evo6 ilyen formában gyártásba kerüljön, de a végső döntést a Honda szakemberei az első visszajelzések után hozzák meg.