Megérkezett az új Ducati 696 Monster!

2007.11.07. 08:43

1993-ban mutatkoztak be az első Monsterek. Az M900-ast még ebben az évben, az M600-ast rá egy évre kezdték el forgalmazni. Rengeteg modell variáció kelt életben a Ducati bolognai gyárából, de 14 év után megérkezett az örökös, a Monster 696. A Ducati megtartotta az ős Monster stílusjegyeit, de kicsit tovább finomította azokat. Az első lámpa már-már MV Agusta Brutale jellegű, de ez valószínűleg csak a modern technikájú osztott kerek első lámpák hasonlatossága generálja. Az új 696-os több izmot, kerekebb formákat és elöl szélesebb tankot kapott. A 15 literes tank hátsó része azonban maradt keskeny, és 770 mm-es ülésmagasságával a legrövidebb lábú pilótáknak is kellő magabiztosságot kölcsönöz. A tank első részén mindkét oldalt fémhálós lébelépő-nyílást találunk. Nagy valószínűséggel ez csak egy imitáció, mivel a tank maga is csak egy borítás, amelyet a Ducati kínálatából olyan színűre cserélhetünk pár perc alatt, amelyet egyéniségünk leginkább tükröz.

A váz a jól ismert térhálós csőváz továbbfejlesztése nagyobb átmérőjű csővekkel, alumínium hátsó váznyúlvánnyal, és alumínium lengővillával. A hátsó részt a két nagy méretes, jobb és baloldalon elhelyezkedő kipufogódob határozza meg. Az ülés utas részére szintén különféle színű takarók helyezhetők. A blokkot az idei 695-ös motorja alapján fejlesztették. Pontosan 696 köbcenti lökettérfogatú lett, és jelen állapotában már 80 lóerőt teljesít 9000-es, illetve 96 Nm-t 8250-es percenkénti fordulaton. Jelenleg ez a legjobb lóerő/liter arányú blokk a Ducati léghűtéses kínálatában, mert mi más is lehetne az L2-es 90 fokos motor hűtése. Új hengerfej is került a megerősödött motorra, amely a Multistrada/Hypermotard 1100-es blokkjáról érkezett. A dugattyúk és az égéstér mind optimalizálva lett a be és kiömlő járatokkal egyetemben. A vezérműtengely újfajta csapágyazását olajozással kenik, és hűtik egyben. A henger és hengerfej hűtőbordái a fejlesztett hűtés érdekében sokkal jobb hatásokkal üzemelnek, ami kell is az Euro3-as értékek megvalósításához, még a katalizátor ellenére is. A 696-os is megkapta a csúszókuplungot, amely durva visszaváltásnál hívatott a hátsó kerék csúszását megakadályozni. Természetesen hidraulika működteti az olajban futó kuplungtárcsákat.

A vevők nagy örömére a szervizperiódusok növekedtek, kisebb költséggel terhelve a ducatisok pénztárcáját. A 696-os ergonómiája még tovább javult a gyár szerint. A kormány közelebb került, ezért a rövidebb karúaknak sem kell túlzottan nyújtózkodni, és valamivel alacsonyabb is a fogantyúk. A lábtartó előrébb kerülésével, és a fél szárazan mindössze 163 kiló tömegű motorral az új Monster a hölgyek igazi kedvencévé válhat. Az első féket bárki megirigyelhetné a sportosztályon is. Két darab 320 mm-es tárcsát majszol egy-egy négydugattyús Brembo féknyereg, amelynek felfogatása radiális. A futóművet egy 43 mm-es, fordított Show teleszkópvilla-pár, és egy hátsó Sachs rugóstag adja. Hátul a nyomó és húzófokozati csillapítás is állítható. A gumiknál a szerényebb, 120/60-17 és 160/60-17 mérettel is megelégszik, 3 küllős alumínium kerekekre húzva. A műszerfal egység a szupersport modellekről érkezett, teljesen elektronikus, és az analóg jellegű fordulatszámon kívül mindent digitális formában olvashat le a pilóta. A Ducati 2 év garanciát vállal a legújabb Monsterre is. A gyár reményei szerint az új 696-osnak nem a recesszióból kell a céget kirángatnia, hanem a további növekedés alapjait teremtheti meg a slágermodell legújabb kiadásával.