Szupersportos a Ducati 848

2007.11.14. 09:46

A Ducati évek óta fontosnak tartja a jelenlétet a szupersport kategóriában. Eleinte a szupersport-világbajnokságban is indultak 748-as gépei, később már csak a motorkerékpár piacon versenyzett a modellel. A tavalyi év egyik legnagyobb durranása a 1098 bemutatása volt a bolognai gyár részéről. Idén Milánóban a porondra került a gyár szupersport modelljének legfrissebb, 848-as névre hallgató változata. A modell a 1098-as superbike alapjaira épül, de azért néhány alkatrészében eltér attól. Az L2-es vízhűtéses Testastretta Evoluzione blokk 849 köbcenti lökettérfogatú, hengerenként négyszelepes, vízhűtéses. A blokk egyébként újfajta vákuumos öntési eljárással készül, és csak ez 3,5 kilogramm súlycsökkentést eredményezett. Az üzemanyagot Marelli benzinbefecskendező juttatja a versenysportból származó elliptikus szívótorkon át a hengerekbe.

A motorvezérlésről számítógép, dupla vezérműtengely és a dezmodromikus elven vezérelt hengerenkénti négy szelep gondoskodik. A hengerfejbe kevesebb alkatrészt integráltak, és a szelepfedél magnézium ötvözetből készült. A 848-ast olajfürdős kuplunggal látták el, de ez mivolta ellenére szintén másfél kilós tömegcsökkenést hozott. Az olajhűtő és a vízhűtő szintén a nagytestvér 1098-asról érkezett. A kipufogó is a superbike modellre hajaz, és megtalálható benne az Euro3-nak megfelelő katalizátor egység. Az egész gép fél szárazon(folyadékokkal, akkumulátorral) mérve mindössze 168 kg, amihez a 10 000-es percenkénti fordulaton leadott 134 lóerő nagyon jó menetteljesítményeket sejtett közúton és versenypályán egyaránt.

A 848-as váza a versenyrészleg Ducati Corse-tól érkezett. Egyszerűbb csőszerkezet-forma, a főbb csövek megnövelt átmérője és vékonyabb falvastagság jellemzi. Másfél kilóval csökkent a tömege, de egyben jóval merevebb is lett a térhálós csőváz. Ducati jellegzetesség az egyoldalas hátsó lengővilla, amely egyedi formáját alumíniumból formázzák ki. A futóművet elöl egy 43 mm-es belsőcső átmérőjű, minden irányban állítható teleszkóp-villapár adja, hátra pedig egy szintén teljesen állítható Showa rugóstag került. A fékrendszer a Brembotól jön, az M4-es négydugattyús első féknyergekben négy-négy 32 mm-es dugó dolgozik, a féknyergek felfogatása radiális és egy-egy 320 mm-es féktárcsába harapnak. A 848-as szintén a könnyű Marchesini kerekek előnyét élvezi. A kisebb rugózatlan tömeg jótékony hatással van a motor kanyarvételi tulajdonságaira. A 1098-astól eltérően hátra egy 5,5 col széles felni került, így a 848-as a 120/70-17 és 180/55-17 szupersport abroncsok feszülnek. Az újdonság a meglepő fehér, és a hagyományos Ducati vörös színekben kerül a szalonokban, előreláthatólag 3,4 milló forint körüli áron.