Hagyományőrző Vespa változat

2007.11.08. 09:19

Az új Vespa S változattal a Piaggio a Vespa régi hagyományaihoz nyúlt vissza, a minimalista, sportos, fiatalos formaterv alkalmazásával. A Vespa S a korábbi legendás modellek gyökereihez nyúl vissza, olyan gépekre igyekszik hasonlítani, mint az Vespta 50 Special vagy a Vespa Primavera. A Vespa S szintén a fiatalos, sportos generációt szánja célközönségének. Sportos, dinamikus eredeti forma a teljesen új Vespa S védjegye. A 70-es évek Vespa modelljeinek minimalista változatát készítették el a tervezők. Újfajta, szögletes lámpa került a kormányborításba, ami igen markánssá teszi a motor elejét. Szintén a sportosságot fokozzák az első pajzson látható agresszív kinézetű légbelépők. Az első sárvédő kisebb a megszokottnál és a stílusos krómszegély még jobban kiemeli karcsú voltát. Ráadásul remekül látható immáron az egykarú elsőkerék-felfüggesztés.

Az ülés tipikusan a 70-es évek formájában készült, és kétféle változatban kérhető. A Sport változat széria a Vespa S 50-esen, míg a Touring a 125-ösre kerül alapból. Mindkettő opcióként kérhető a másik modellre. A Vespa S hátsója szintén áttervezésre került, még keskenyebb, egyszerűbb és új hátsó lámpa figyel benne. A Vespa S-ben a fém burkolat szerves részét képezi a motor vázának egyben, amely egyedi a világ robogógyártásában. Az egyedi lengőkaros első futóműhez egy dupla hátsó rugóstagot párosítottak, a 125-ös kivitelben ezek előfeszítése állítható. A 11 colos első kerék adja a Vespa S nagyobb stabilitását. Erre 110/70-es abroncs kerül, hátul pedig 120/70-10 méretű gumin gurul a kis Vespa S. A fékek tekintetében egy 200 mm-es tárcsa került az első kerékre két dugattyús féknyereggel, valamint egy 110 mm-es dobfék figyel a gép hátuljára. A 8,6 literes tank 340-350 km-es távolságra elegendő az olasz járműnek. A tank a motor testében található, így nem csökkenti az ülés alatti raktár méretét.

A Vespa S-t egy 50 köbcentis, egyhengeres, katalizátoros, Piaggio Hi-Per2 kétütemű, és egy modern Piaggio 125-ös LEADER egyhengeres blokkal vásárolhatjuk meg. Mindkét modell léghűtéses. A kisebb blokk 4-5 lóerős lehet, de a gyár nem közli pontosan, a nagyobb 10,3 lóerőt teljesít. A kisebb blokk Euro2, míg a nagyobb Euro3 környezetvédelmi normákat teljesít. A kisebb motor száraz tömege 96, a nagyobbé 110 kilogramm, tehát nem egy nehéz robogóról beszélünk. Az ülésmagasság sem okoz gondot a kisebbeknek, mivel 775-785 mm-re kell csak felkapaszkodni. A Piaggio kínálatából szélvédőt, hátsó csomagtartót, valamint egyedi színű és grafikájú sisakokat is rendelhetünk. A Vespa S vörösben, feketében és fehérben lesz kapható.