Tiszta lett a Honda CB1300

2007.11.15. 09:59

A Honda szalonképessé tette nagy naked motorját, a CB1300-ast. A négyhengeres, soros négyütemű erőművel az 1300-as gép a CB modellek királya. Az impozáns motorblokkot egy izommotor tipikus szerkezeti és formai felépítése fogja közre. A 2008-as CB1300 újraformált, rozsdamentes acélból készült négy, kettő az egyben kipufogórendszert kapott, amelynek jóval sportosabb kinézete van a korábbi darabnál. Természetesen a rendszerben HECS3 oxigénszenzoros, háromutas katalizátor kapott helyet, amellyel a motor teljesíti az Euro3-as környezetvédelmi előírásokat. Az Európában 2003-ban debütált gépen egy automatikus IACV- (elektronikus légbeömlő-szabályozó) szelep helyettesíti a kézi szívatót. Mindez lágyabb gázreakciót eredményez kisebb gázkar mozdulatoknál és a nyomaték reakció sem lesz oly durva. A futóműben az első teleszkópvillák 11 mm-rel nagyobb rugóutat kaptak, a tengelytáv 5 mm-rel rövidebb, és a hátsó fékszerkezetet már nem két-, hanem csak egydugattyús.

Az 1284 köbcentis blokkra nem szeret teljesítményadatokat megadni a gyártó, de ez és a nyomatéka bőségesen elegendő minden közlekedési helyzetben. A blokk színe fekete, amely kicsit agresszívvé teszi a fehér-vörös színben kapható csupasz változatot (CB1300). A félidomzattal ellátott CB1300S ugyanebben a fehér-vörös, illetve fekete-metál színben lesz kapható. A teljesen elektronikus műszerfal a CB1300 esetében sárgásan, az S változatnál kékesen világít. A hátsó lámpát már egy ideje LED-sor alkotja. A 21 literes tank sokáig kitart, így akár túragépnek is remekül helytáll az idomos S változat. A csupasz variánst a Honda kínálatából egészíthetjük ki gyári szélvédővel.