Derbi könnyű terepre

2007.11.19. 14:27

A Derbi még 2006-ban mutatta be kis 125-ös könnyű enduróját a Terrát. A motor kettős céllal készül, egyik felhasználási területe a városok aszfaltja, míg a másik a könnyű terep. A meghajtásról a Piaggio csoport által szállított vadonatúj egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses, 4 szelepes, DOHC blokk gondoskodik, melynek táplálását karburátor végzi. Az erőforrás 15 lóerőt tol a 6 sebességes váltónak 9500-as fordulatszámon. A motort elektromos önindító kelti életre, és az alacsony fogyasztás mellett teljesíti az Euro3-as károsanyag-kibocsátási normákat is. A Terra 125 hídváza és lengővillája acélból készült, amely megfelelően merev és könnyű egyben. Alacsony (815 mm-es) ülésmagassága, komfortos üléspozíciója és kis saját tömege (117 kg) szinte mindenki számára meglovagolható géppé varázsolja a Terrát.

A futóműben egy 37 mm-es teleszkópvilla pár, és egy hátsó központi rugóstag szolgál, melynek rugóelőfeszítése állítható. A megállást egy 280 mm-es első tárcsafék, illetve egy 220 mm-es hátsó, ugyancsak tárcsafék biztosítja. A jó terep képességeket a 18 colos, 100/90 méretű első abroncsokkal, és 130/70-17 méretű hátsó gumival igyekeztek elősegíteni. A Derbi Terra 125 formatervét alapvetően meghatározza a dupla első sárvédő, az első fejidom és szélvédő, valamint a széles, kényelmes, akár két személynek alkalmas ülés. Hátra csomagtartó is került a motorra. 12 literes tankjával várhatóan bőven 300 km feletti távot tud megtenni egy feltöltéssel. Kezdetben Derbi-vörös és antracitszürke színben lesz kapható, a gyár szerint igen versenyképes áron.