Listavezető Honda robogó

2007.11.19. 14:27

A Honda Lead a gyár egyik legegyszerűbb, de egyben igen megbízható és olcsó robogója volt az 50 köbcenti feletti kategóriában. 2008-ra a Lead is megújult, hogy teljesíthesse az új környezetvédelmi normákat. Ennek legfontosabb eleme az új 108 köbcentis, egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses, kétszelepes SOHC blokk, ami üzemanyag-befecskendezést is kapott. Ebben a kivitelben 9 lóerő teljesítményt ad le. A kipufogógázak tisztaságról katalizátor gondoskodik, így a Lead robogó már teljesíti az Euro3-as előírásokat is. Az acél bölcsővázat megerősítették, hogy az utas szállítása se jelentsen gondot a robogónak. A tengelytáv egy kissé növekedett, de változott az utánfutás is. Ezzel az egyenesfutás stabilabb lett, de egyben megmaradt a kis fordulókör is. A Lead 6 literes üzemanyagtankja bekerült lentre a vázba, ezzel alacsonyabbra került a motor súlypontja, és az ülés alatt is több hely maradt a csomagtartónak.

A Lead 100 teljesen új futóművet kapott. Előre egy nagyobb robogókhoz hasonló 33 mm-es teleszkópvilla, hátra egy rugóstag került. A motorba egy könnyű 5 küllős, 12 colos új első kereket találunk, míg hátul maradt a 10 colos darab. A fék is javult, hiszen az első 190 mm átmérőjű tárcsára két darab dugattyú felügyel, míg hátul egy 130 mm-es dobfék teljesít szolgálatot. A Lead is megkapta a Honda kombinált fékrendszerét, azaz a bal fékkarral az első és hátsó fék egyszerre üzemel. A formaterv nem sokban változott, mivel a Lead dizájnja szinte örökzöld. A Lead legfrissebb rajzolata kissé kerekebb, kissé modernebb, de lényegében változatlan. 740 mm-es ülésmagassága és a 114 kilós menetkész tömege szinte mindenki számára elérhetővé teszi a Leadet. Az újdonság várhatóan igen jó áron lesz kapható, ezüst, fehér és vörös színben 2008-tól kezdve.